کهگیلویه و بویراحمد در مرحله سوم طرح غربالگری پیشتاز است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی این استان تنها دانشگاهی است که در کشور مرحله سوم طرح غربالگری را آغاز کرده و رتبه نخست این طرح را در کشور کسب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمدمهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان تاکنون با انجام حدود ۹۵ درصد از جمعیت هدف در اجرای مرحله سوم طرح غربالگری ویروس کرونا رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

او افزود: در مرحله نخست این طرح ۹۸.۲ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد غربالگری شدو استان نیز رتبه نخست کشور را کسب کرد و در مرحله دوم ۱۰۰ درصد جمعیت استان غربالگری شدند.

بانشی با اشاره به وضعیت کرونا در برخی استان‌ها از جمله خوزستان و بوشهر در همسایگی استان، افزود: مرحله پیک دوم این ویروس نیز در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و زنگ خطر این بیماری به صدا درآمده است، زیرا که در هفته اخیر شیوع این بیماری در استان سیر صعودی داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک ۶۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در این استان بهبود یافته اند و ۲۸۱ نفر در حال درمان و تنها ۲۱ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری و ۲ نفر در نقاهتگاه بیماران کرونایی تحت مراقبت هستند.

او ابراز داشت: میانگین ابتلای افراد در این استان به بیماری ویروسی کرونا، از ۳۸ سال به ۳۶ سال رسیده که این مهم نشان از بیماریابی فعال حوزه درمان در کهگیلویه و بویراحمد است.

بانشی تاکید کرد: میزان کشندگی این بیماری در کشور ۴.۷۸ درصد و در این استان ۱.۰۵ درصد بوده است که این استان با فوت ۱۰ نفر، (۹ نفر دارای بیماری زمینه‌ای و یک نفر بدون بیماری زمینه ای) کم‌ترین میزان فوتی در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این روز‌های کرونا، مردم استان مرگ را دست کم گرفته و گویا مرگ بازیچه دست مردم شده است و نسبت به رعایت الزمات بهداشتی بی توجهی می‌کنند.

او عنوان کرد: بسیاری از کسب و کار‌ها همچون آرایشگاه ها، ساندویچی ها، مطب ها، کلینیک‌ها و دیگر موارد همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و تجمعات فراوانی در این اماکن وجود دارد و تاکنون چندین مورد از آن‌ها پلمپ و تعطیل شده اند.

بانشی از هم استانی‌ها خواست که از شرکت در تجمعات به ویژه مراسمات ختم و جشن‌های عروسی به جد بپرهیزند، زیرا که این مهم در پیشگیری و کنترل بیماری تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ خرداد) براساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲ هزار و ۲۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۸۸ مورد بستری و هزار و ۵۵۰ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، کرمان و هرمزگان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.