ثبت نام دانش آموزان رویدادی فرهنگی در فضایی امن و آرام است

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ثبت نام دانش آموزان رویدادی فرهنگی در فضایی امن و آرام است که با رعایت محدوده جغرافیایی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها، گفت: ثبت نام دانش آموزان رویدادی فرهنگی در فضایی امن و آرام است که به منظور تکریم ارباب رجوع و با رعایت محدوده جغرافیایی در انجام می‌شود.

او افزود: ثبت نام مدارس با سیاست کاهش تمرکز، تفویض اختیار و در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کووید ۱۹ به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

واقعی، تربیت انسانی کارآمد، مؤثر و در طراز جمهوری اسلامی ایران را مهم‌ترین رسالت خادمین تعلیم و تربیت استان دانست و تصریح کرد: در این دستورالعمل بر رعایت اصل تکریم کرامت انسانی، احترام خانوده‌ها، انتخاب افرادی دارای حسن خلق و آگاه به قوانین در ستاد‌های ثبت نام، دستورالعمل‌های بهداشتی، تعیین سهمیه‌های ثبت نام در دوره‌های مختلف تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی و تمهید مقدمات لازم به منظور پیشگیری از ازدحام تاکید شده است.

 مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که ثبت نام مدارس قبل از اینکه یک رویداد اجرایی باشد یک رویداد فرهنگی است، تصریح کرد: در جهت تسهیل ثبت نام دانش آموزان، دو بخش مجزای مقررات عمومی ثبت نام و مقررات ثبت نام مدارس غیردولتی، استعداد‌های درخشان و شاهد گنجانده شده است و در هر بخش شرایط و موارد لازم برای ثبت نام شرح داده شده است.

او  آموزش در خانه، فعالیت در مدرسه، تقویت آموزشی مجازی و سواد رسانه‌ای را چهار رویکرد مهم شورای پروژه مهم آموزش و پرورش استان در تابستان امسال دانست و گفت: ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی فضای آموزشی و استمرار فعالیت در شبکه شاد به ویژه برای اوقات فراغت از جمله دیگر برنامه‌های اولویت دار به شمار می‌روند.


بیشتر بخوانید


دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با اشاره به برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت کلیه‌ی پروتکل‌های بهداشتی و موارد احتیاطی اظهار کرد: امسال با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا، تعداد حوزه‌های امتحانات نهایی پایه‌ی دوازدهم از ۵۰ حوزه به بیش از ۸۰ حوزه افزایش یافته است.

فرماندار فردوس گفت:  استمرار و تداوم خدمات آموزشی و پرورشی دانش آموزان در دوران کرونا و در بستر فضای مجازی به بهترین شکل توسط آموزش و پرورش استان مدیریت شد.

خطیب جمعه این شهرستان نیز در این آیین عنوان کرد: خداوند، معلمین را در مسیری قرارداده است که مسیر انبیاست و جامعه مدیون آموزش و پرورش است، زیرا همه افراد جامعه روزی پای درس معلم نشسته اند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار