رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مطرح کرد:

اتمام همه پروژه‌های بنیاد مستضعفان تا سال ۱۴۰۰ در مشهد

فتاح گفت: در حال حاضر پروژه فیروزه شرق در مشهد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته و سرمایه گذاری آن بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است که با پیش فروش و فروش بازخواهد گشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در حال حاضر پروژه فیروزه شرق در مشهد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته و سرمایه گذاری آن بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است که با پیش فروش و فروش بازخواهد گشت. به طور کلی بنیاد مستضعفان در مشهد پروژه نیمه تمام تا پایان سال ۱۴۰۰ نباید داشته باشد.

او افزود: در رابطه با اسناد علوی و املاکی تا سال پیش ۳هزار و۸۰۰ فقره از این املاک و اسناد تحویل شد و امسال نیز تعداد واگذاری‌ها به هزار و ۱۰۰ عدد رسیده و قرار است این فرایند توسعه یابد. مبلغی هم که بابت تسلیم این اسناد و املاک به مردم، اخذ می‌شود، تقریبا رایگان است.

رئیس بنیاد مستضعفان در زمینه صاحب مسکن شدن معلولان و خانواده‌های دارای ۲ معلول و بالاتر ادامه داد: حداقل ۲۰ میلیارد تومان در این زمینه در استان هزینه شده است. نباید خانواده‌ای دارای ۲ معلول و بیشتر در این استان بدون خانه بماند.

فتاح بیان کرد: هزار و ۱۵۰ واحد برای خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر سهم خراسان رضوی است که نیمی از آن شهری و نیمی دیگر روستایی است. آنچه تا الان واگذار شده، بیش از ۸۰۰ واحد بوده و ۳۵۰ مورد باقی مانده است. با کمک بنیاد و دولت مسکن همه خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر در کشور ظرف یکی ۲ سال آینده احداث خواهد شد.

او تصریح کرد: هماهنگ با همه دستگاه‌ها و دولت در زمینه کرونا اقداماتی را انجام داده ایم. سهم این استان پرداخت بلاعوض ۳۰ میلیارد تومان بود و از طریق کمیته امداد، بهزیستی و ائمه جمعه در خراسان رضوی توزیع شده که این توزیع به صورت بسته‌های حمایتی در قالب رزمایش مواسات به افراد نیازمند بوده است.
 
رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: در ۳ ماهه نخست امسال به خاطر شرایط کرونا برای املاک تجاری بنیاد در سطح خراسان رضوی و ایران ۳ ماه مشمول بخشودگی در نظر گرفتیم.

فتاح اظهار کرد: در کمیته امداد برای پنل‌های خورشیدی و تولید برق از آن، منطقه نمونه کار ما خراسان رضوی بود و بیشترین تعداد را در این استان داشتیم که به صورت انفرادی و در پشت بام‌ها این پروژه دنبال می‌شد، کار ما به صورت متمرکز است و شاید امسال بتوانیم پروژه یک یا ۲ نیروگاه خورشیدی را آغاز و سال آینده آن را افتتاح کنیم.

او افزود: اسفند پارسال در شرایط کرونا برنامه سال ۹۹ بنیاد تدوین و تصویب شد، این برنامه نسبت به سال پیش ۲۰ درصد رشد دارد. برای تحقق جهش تولید البته باید بیش از این کار کرد که برای این منظور نیز در حال تدوین برنامه‌های جدید هستیم.
 
انتهای پیام//م.ب
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.