استاندار سمنان مطرح کرد

مساعدت استانداری برای تکمیل ساختمان مرکز خدمات حوزه علمیه سمنان

آشناگر گفت: استانداری سمنان تلاش می کند تا در تأمین بخشی از منابع احداث ساختمان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مساعدت کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌رضا آشناگر استاندار سمنان در دیدار با نمایندگان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه استانداری سمنان در حد توان و از محل اعتبارات مشخص‌شده تلاش خواهد کرد تا در تأمین بخشی از منابع مورد نیاز برای احداث ساختمان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سمنان مساعدت کند گفت: با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی و مشکلات ناشی از کرونا نمی‌توان تمامی انتظارات را معطوف به اعتبارات دولتی و بودجه‌های استانی کرد.

او با بیان اینکه شهرداری‌ها یکی از مکان‌هایی هستند که در گسترش مراکز فرهنگی اهمیت دارند افزود: اهمیت مشارکت و حمایت شهرداری‌ها از مجامع دینی و فرهنگی استان سمنان بسیار زیاد است.

استاندار سمنان گفت: تلاش خواهیم کرد تا بر اساس سازوکار‌های موجود با حمایت از شهرداری‌ها آنان را جهت مشارکت در اینگونه امور تشویق و ترغیب کنیم.

آشناگر خواستار رسیدگی به وضعیت احداث زائرسرای استان سمنان در مشهد مقدس نیز شد و گفت: پیگیری امور و تحقق انتظارات و انجام وعده‌های ارائه شده توسط برخی دستگاه‌های مرتبط در سطح استان دارای اهمیت است.

او گفت: بی تردید ایجاد مراکز وابسته به حوزه‌های علمیه علاوه بر تأمین نیاز‌های حوزه می‌تواند در ایجاد انگیزه در میان طلاب علوم دینی نیز نقش آفرینی کرده و در این راستا استانداری سمنان از هیچ کوششی برای مساعدت و حمایت در تحقق اهداف و برنامه‌های حوزه دریغ نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام حسینعلی قدرتی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه احداث ساختمان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان نیاز به مساعدت مسئولان دارد گفت: تاکنون ۶۰ درصد از اعتبار ابلاغی استانداری، برای احداث مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در استان تخصیص‌یافته است.

او افزود: در صورت تأمین اعتبار و مشارکت شهرداری سمنان در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آغاز عملیات احداث مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سمنان خواهیم بود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.