جهان ساز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۶۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای از پرداخت ۶۰ درصد مطالبات چایکاران به مبلغ ۱۴۶ میلیارد تومان خبر داد.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان برگ چای در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از برداشت چین دوم برگ سبز چای از اواخر ماه خبر داد و گفت: بنابرآخرین آمار ۵۴ هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان از چایکاران ۲ استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی از پرداخت ۶۰ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و افزود: تاکنون ۱۴۶ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت و مابقی به مرور به حساب چایکاران واریز می‌شود.

به گفته جهان ساز، ۸۷ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۱۳ درصد درجه ۲ است.

رئیس سازمان چای ادامه داد: از مجموع ۵۴ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده ۱۲ هزار و ۲۰۰ تن چای خشک استحصال شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه با ۱۶۰ کارخانه چای سازی قرارداد خرید منعقد کردیم، گفت: با توجه به نیمه‌های فصل خرید ۴۷ کارخانه چای سازی مشغول خرید هستند که با رسیدن به اوج برداشت، تمام کارخانه‌ها وارد چرخه خرید می‌شوند.

جهان ساز درباره تاثیر شرایط اقلیمی بر تولید چای گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید چای از نظر کمی و کیفی، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان فصل برداشت تولید چای خشک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته باشد.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه امسال آمار دقیقی از میزان واردات چای در دسترس نیست، بیان کرد: امسال در مجموع پیش‌بینی می‌شود که ۳۰ هزار تن چای خشک تولید شود که در صورت تحقق این امر همانند سال گذشته ۶۲ تا ۶۳ هزار تن نیاز کشور از طریق واردات تامین خواهد شد.

این مقام مسئول بازگشت ۵۰۰ هکتار باغات رها شده به چرخه تولید و اجرای عملیات به زراعی را از جمله عوامل تاثیر گذار در افزایش تولید برگ سبز چای برشمرد.

قیمت چای از ابتدای سال نوسانی نداشته است

جهان ساز با اشاره به اینکه مشکلی در فروش چای تولیدی نداریم، بیان کرد: با توجه به افزایش تمایل افراد به مصرف چای ایرانی عاری از سموم، کارخانه‌ها مشکلی در فروش ندارند.

رئیس سازمان چای در پایان از ثبات قیمت چای در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر حداقل قیمت هر کیلو چای ایرانی ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار