حماس اصرار امارات برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را محکوم کرد

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد تلاش‌های سفیر امارات در سازمان ملل، التماس و گدایی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المسیره، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تلاش‌های یوسف العتیبه، سفیر امارات در سازمان ملل برای بیان مسائل مشترک میان ابوظبی و تل آویو در واقع التماس و گدایی برای عادی‌سازی روابط با این رژیم است.

وی اظهارات سفیر امارات درباره رژیم صهیونیستی را نشان دهنده درک پایین وی از ماهیت متجاوزانه و توسعه طلبانه این رژیم عنوان کرد.

حازم قاسم توصیفات به کار گرفته شده از سوی العتیبه درباره الحاق کرانه باختری را اتهامی به تمامی مبارزات ملی فلسطین و جنایتی علیه تمامی فداکاری‌های ملت بزرگ فلسطین دانست.

وی گفت تاکید سفیر امارات بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، با توجه به اینکه وی یکی از افرادی بود که در مراسم اعلام طرح معامله قرن در کاخ سفید حضور داشته است، رفتار تحقیر آمیز وی نسبت به احساسات مردم فلسطین، ملت‌ها و آزادگان جهان را که مخالف این معامله فاجعه‌بار هستند، منعکس می‌کند.

سخنگوی حماس در پایان از تمامی طرف‌هایی که در تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صیهونیستی هستند خواست رفتن در مسیری را که تنها به نفع طرح‌های صهیونیستی است، متوقف کنند و از دشمنی علیه مردم فلسطین و مقدسات ملت که به مثابه خنجری بر مردم فلسطین و فداکاری‌های آنان است، دست بردارند.

یوسف العتیبه، سفیر امارات در سازمان ملل در مقاله‌ای با عنوان «یا الحاق یا سازش» برای روزنامه یدیعوت آحارونوت و در نخستین گام در خطاب قرار دادن ساکنان سرزمین‌های اشغالی، با انتشار مقاله‌ای هشدار داد الحاق مناطق اشغالی در کرانه باختری و دره اردن بزرگترین مانع برای رژیم صهیونیستی در ایجاد روابط با جهان عرب خواهد بود.

سفیر امارات در گفتگو با پایگاه انگلیسی زبان نشنال در توضیح چرایی ارسال این یادداشت برای یک روزنامه صهیونیستی تصریح کرد: من نمی‌خواستم تا هیچ ابهامی در خصوص موضع ما وجود داشته باشد. این مهم است که (موضع ما) واضح، روشن، علنی و مستقیم باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار