تسریع اجرای طرح «هر دهیاری یک پروژه» در حوزه میراث فرهنگی

در نشست مشترک مدیران کل استانداری و میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با فرمانداران شهرستان‌های استان، بر ضرورت تسریع در واگذاری و بهره‌برداری از پروژه‌های شناسایی‌شده تأکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: تعدادی از پروژه‌های شناسایی‌شده در هر یک از روستا‌های دارای دهیاری با هدف توسعه گردشگری روستایی و در قالب طرح هر دهیاری یک پروژه، تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

یزدان پناه افزود: مرمت، تسهیل ورود سرمایه‌گذاران و بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی با کاربری‌های گوناگون ازجمله موزه، کتابخانه، فروشگاه صنایع‌دستی و... علاوه بر رونق بنای تاریخی، توسعه روستایی را نیز به دنبال دارد.

او از اعلام آمادگی به‌منظور واگذاری پروژه‌هایی که دهیاران شناسایی و معرفی می‌کنند خبر داد و عنوان کرد: پروژه‌های مصوب شده در طرح هر دهیاری یک پروژه نیز باید با رفع موانع و با سرعت بیشتری کار‌های واگذاری و بهره‌برداری آن انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی عنوان کرد: ایجاد بازارچه‌های محلی به‌عنوان مجموعه‌ای تجاری و تفریحی، با هدف توسعه گردشگری و اقتصادی استان در دستور کار است که با رویکرد ورود بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

یزدان پناه با بیان اینکه فرمانداران در واگذاری پروژه‌ها با دهیاری و اهالی روستا تعامل داشته باشند،گفت: باید دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در این حوزه رفع شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.