گردوی تویسرکان در سازمان مالکیت فکری جهانی ثبت شد

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به کیفیت و مرغوبیت گردوی تویسرکان گفت: گردوی تویسرکان در سازمان مالکیت فکری جهانی ثبت شد.

گردوی تویسرکان در سازمان مالکیت فکری جهانی ثبت جهانی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کیفیت و مرغوبیت گردوی تویسرکان بر اساس نظرات کارشناسی و تخصصی وزارت جهاد کشاورزی نه تنها در سطح ملی بلکه بین المللی است و ردیف بهترین گردو‌های جهان قرار گرفته است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: ثبت جهانی گردوی تویسرکان در حقیقت یک برند سازی بین المللی است که علاوه بر افزایش سطح اعتبار گردوی تویسرکان زمینه ساز استفاده از مزایای ویژه برای بهره وری حداکثری اقتصادی از این محصول باغی می‌شود.

مفتح با اشاره به طی مراحل ویژه گردوی تویسرکان برای ثبت در سازمان مالکیت فکری جهانی تصریح کرد: هزینه‌های مالی لازم برای تحقق این امر توسط دولت انجام نشد، بلکه با همت انجمن گردو، فعالان این بخش و خیرین، شاهد به نتیجه رسیدن این موضوع بودیم.

او تاکید کرد: نباید تنها بر روی خام فروشی محصول ارزشمند گردوی تویسرکان تمرکز کنیم،بلکه باید با فرآوری گردو و توسعه صنایع تبدیلی بیشترین بهره‌وری اقتصادی از این محصول با کیفیت بومی را ایجاد کنیم.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت راه اندازی زنجیره کامل تولید نهال گواهی شده و نهالستان گردو در تویسرکان را یک مزیت کم نظیر برای محوریت اصلاح باغ‌های گردو و تامین پیوندک در کشور دانست و افزود: در آینده‌ای نه چندان دور شاهد صادرات پیوندک‌های گواهی شده به نقاط مختلف جهان خواهیم بود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بر اساس تصمیم رسمی وزارت جهاد کشاورزی، اصلاح باغ‌های گردوی تویسرکان به عنوان شهرستان آزمونه این فرآیند در یک بازه زمانی ۵ ساله در حال اجراست که این شهرستان را به عنوان الگوی تولید گردوی با کیفیت، مقاوم در برابر سرما و بیشترین بازدهی تولیدی معرفی می‌کند.

مفتح یادآور شد: معیشت بیش از ۷۰ درصد از مردم شهرستان تویسرکان به صورت مستقیم و غیر مستقیم وابسته به گردو است و تحولات موثر در روند افزایش کمی و کیفی این محصول در واقع اقتصاد این شهرستان را نیز پویا می‌کند.
منبع: تسنیم

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.