احداث ۷ کیلومتر روشنایی در جاده نور

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نور از عملیات اجرایی احداث روشنایی به طول ۷ کیلومتر با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سلیمان ایزدی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نور گفت: با هدف افزایش ضریب ایمنی و سلامت کاربران جاده‌ای در محور‌های  آمل _ چمستان و نور _ چمستان عملیات اجرایی احداث روشنایی به طول ۷ کیلومتر با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال انجام می‌شود.

او با بیان اینکه راه‌های ارتباطی شهرستان نور به دلیل گردشگر پذیر بودن و وجود مواهب طبیعی همواره پرترافیک و پر تردد است. افزود: از این رو ایمن سازی و ارتقا ایمنی در محور‌های ارتباطی این شهرستان در اولویت کاری این اداره محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: سامانه ۱۴۱ ضامن مدیریت سفر برای کاربران جاده‌ای است


ایزدی با اشاره به ایمن سازی محور‌های تحت پوشش خود در قالب احداث روشنایی گفت: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه؛ بستگی به نوع آن، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه، وضعیت مکان‌های اطراف راه و کاربری آن و میزان عبور و مرور عابران پیاده دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور در خصوص دیگر اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محور‌های این شهرستان عنوان کرد: پروژه‌های عملیات روکش آسفالت محور‌های لاویج _چمستان، آمل _ چمستان، روکش راه روستایی آهو دشت_ مرزن ده و تیرگ ده _ سیاه رود از جمله اقدامات ایمن سازی بوده که در دست اجرا است.

گفتنی است از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه‌های موجود در مازندران، مقدار ۷۰۰ کیلومتر مربوط به شهرستان نور است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.