آغاز مرمت خانه تاریخی امام علی نژاد در کرمان

معاون میراث فرهنگی استان کرمان از آغاز مرمت فاز اول خانه تاریخی امام علی نژاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز فاز اول مرمت خانه تاریخی امام علی نژاد کرمان خبر داد.

او  با اشاره به اینکه خانه تاریخی امام علی نژاد در مالکیت بخش غیردولتی است، افزود: مرمت این بنای تاریخی با تامین اعتبار از محل طرح‌های مشارکت در مرمت بخش غیردولتی آغاز شده است.

 شفیعی بیان کرد: طرح مذکور به منظور حمایت از مالکان و بهره برداران از بناهای تاریخی و ترغیب و تشویق آن‌ها برای حفظ و صیانت از میراث تاریخی و فرهنگی در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته است.

او تصریح کرد: خوشبختانه این اداره کل توانسته از همین محل به تعدادی از مالکان بناهای تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند کمک کند و پیش بینی می‌شود امسال نیز بتوان از این محل پروژه‌های بیشتری را به صورت مشارکتی اجرایی کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان داشت: بنا‌هایی که در قالب طرح مذکور مورد مرمت قرار می‌گیرند، این امکان را دارند که پس از اتمام مرمت در قالب کاربری‌های فرهنگی احیا شوند تا علاوه بر هدف اصلی که مرمت و حفاظت آن‌ها است، نقش اقتصادی و تولید ثروت را نیز داشته باشند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار