ناآرامی و اعتراضات به خیابان‌های لبنان بازگشت؛

درگیری معترضان لبنانی و نیروهای امنیتی در دومین شب اعتراضات+ تصاویر

معترضان لبنانی شب گذشته نیز با نیروهای امنیتی درگیر شده و بیروت و طرابلس صحنه اعتراضات بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، شهر‌های لبنان از جمله بیروت و طرابلس شب گذشته نیز برای دومین شب متوالی صحنه درگیری میان معترضان و نیرو‌های امنیتی بود.

طبق اعلام شبکه آر تی، بیروت، پایتخت لبنان شب گذشته شاهد وقوع درگیری‌ها و خشونت‌هایی میان معترضان و نیرو‌های امنیتی بود که طی آن ویترین شماری از مغازه‌های تجاری در منطقه «اللعازیه» شکسته شد.

درگیری معترضان لبنانی و نیروهای امنیتی در دومین شب اعتراضات+ تصاویر

همچنین خیابان‌های طرابلس لبنان صحنه درگیری و خشونت بود؛ بطوری که شماری از جوانان اقدام به روشن کردن آتش در سطل‌های زباله کردند و راه‌ها را با لاستیک‌ها بند آورده و به برخی از اماکن عمومی و مغازه‌های تجاری حمله کردند.

در مقابل نیرو‌های ارتش نیز اقدام به تعقیب معترضان کرده و برای متفرق کردن آنها، گاز اشک آور شلیک کردند. این در حالی است که میدان «عبدالحمید کرامی» در طرابلس شاهد وقوع درگیری‌هایی میان معترضان و نیرو‌های ارتش و امنیتی بود. معترضان بسوی نیرو‌های امنیتی سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب می‌کردند.

درگیری معترضان لبنانی و نیروهای امنیتی در دومین شب اعتراضات

اتاق عملیات دستگاه امور اضطراری و امداد رسانی در «انجمن پزشکی اسلامی» اعلام کرد آمار نهایی مجروحان درگیری‌هایی که شب گذشته میان ارتش و تظاهرکنندگان به وقوع پیوست، به بالای ۴۹ زخمی می‌رسد که ۶ نفر از آن‌ها از نیرو‌های نظامی بودند.

اعتراضات از روز پنجشنبه در شماری از شهر‌های لبنان و در پی سقوط قیمت لیره لبنان در برابر دلار به وقوع پیوست؛ بطوری که لیره از ماه اکتبر تا کنون ۷۰ درصد از قیمت خود را از دست داده است و این کشور را با بحران مالی سختی مواجه کرده که سبب وخیم‌تر شدن اوضاع معیشیتی شده است.

درگیری معترضان لبنانی و نیروهای امنیتی در دومین شب اعتراضات

تظاهرات روز گذشته در حالی برگزار شد که دولت لبنان روز گذشته وعده داد بود که بزودی دلار به بازار تزریق خواهد کرد.

همچنین این اعتراضات در حالی انجام می‌شود که بیروت در حال برگزاری گفتگو‌هایی با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام است.

درگیری معترضان لبنانی و نیروهای امنیتی در دومین شب اعتراضات

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار