نکاتی برای خوشبختی در زندگی روزمره

در این گزارش به برخی از نکات مهم برای خوشبختی افراد در زندگی روزمره اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قصد دارم نکاتی را به منظور خوشبختی بیشتر در زندگی به شما پیشنهاد کنم.

نکات ساده‌ای که به راحتی می‌توانید دنبال کنید و برای این منظور نیازی نیست که تمامی آن‌ها را یکباره انجام دهید. بنابراین، چند مورد از این نکات را به منظور استفاده در زندگی خود بکار گیرید و سپس موارد دیگر را دنبال کنید، البته به این موضوع هم توجه کنید که لازم نیست این نکات را به همان ترتیبی که در ذیل آمده دنبال کنید.

نحوه نگاه خود به زندگی را تغییر دهید

ممکن است ذهنتان شما را به سمت افکار منفی و مشکلات سوق دهد، امّا شما نباید اجازه دهید و برای این کار باید سعی کنید نحوه نگاه خود به زندگی را تغییر دهید؛ به طوری که  مثبت‌تر و خوشبین‌تر باشید و به جنبه روشن زندگی نگاه کنید،  زیرا هر بار که خود را درگیر افکار منفی می‌کنید، متوقف می‌شوید که در این شرایط، نگاه شما به جنبه‌های خوب و مثبت مسائل بسیار مهم است.

به دنبال راه حل باشید

به جای مشکلات به راه حل‌ها فکر کنید، چرا که وقتی صرفا روی مشکلات تمرکز و ذهن خود را درگیر آن‌ها می‌کنید، نمی‌توانید آن گونه که باید به یک راه حل مناسب دست پیدا کنید. بنابراین، باید از این شرایط دوری کنید و در عوض، روی پیدا کردن راه حل‌های مناسب متمرکز شوید تا با اتخاذ این عادت فکری در شرایط مختلف بتوانید این راه حل‌ها را بیابید.

به موسیقی آرامش بخش و نشاط آور گوش کنید

موسیقی روی مغز، احساسات و بدن انسان تأثیر نشاط آوری دارد؛ به طوری که می‌تواند حس خوشبختی را در افراد افزایش دهد.

دیدن کمدی‌های خنده داری که شما را می‌خندانند

کمدی و کمدین‌ها می‌توانند باعث شوند که شما تا حدی مشکلات خود را فراموش کنید و احساسات نشاط آور را در خود افزایش دهید.

پیشنهاد نمی‌کنم که بنشینید و در تمام طول روز به تماشای تلویزیون و فیلم بپردازید، چرا که این مورد ایده خوبی نیست، اما هدف از این کار هم  فرار کردن نیست، بلکه افزایش حس شادی و نشاط در درون شماست.

مطالعه کردن

هر روز، بخشی از زمان خود را به مطالعه کردن چند صفحه از یک کتاب یا مقاله الهام بخش اختصاص دهید. این کار نه تنها به دانش شما اضافه می‌کند بلکه به شما کمک می‌کند که زندگی را از دید گسترده تری ببینید.

به افکار خود توجه کنید

به چه نوع افکاری می‌اندیشید؟ اگر این افکار از نوع افسرده، منفی و غم انگیز هستند، بهترین عملکرد خود را انجام دهید تا ذهنتان به سمت موضوعات شادتر سوق پیدا کند و هر زمانی هم که به سمت افکار منفی معطوف شدید، به چیز‌های خوشایند فکر کنید، هر چند که این احتمال وجود داشته باشد که ذهن شما در برابر تلاش هایتان مقاومت می‌کند، امّا مجبور هستید روی افکار خوب و مثبت تمرکز لازم را داشته باشید.

همیشه به آنچه انجام داده اید توجه کنید، نه به آنچه انجام نداده‌اید

گاهی اوقات، روز خود را با انگیزه تحقق بخشیدن به چند هدفتان آغاز می‌کنید. ممکن است در پایان روز به دلیل اینکه نتوانسته‌اید تمامی کار‌های خود را آن گونه که باید انجام دهید، احساس ناراحتی و ناامیدی کنید.

این یک واقعیت است که اغلب اوقات،  برنامه‌های شما در مقایسه با پیش بینی‌های صورت گرفته تان به زمان بیشتری نیاز دارند، از این رو در این شرایط نیاز نیست که از این موضوع عصبانی یا غمگین شوید و در عوض، بهتر است به آن چه که انجام داده‌اید توجه کنید تا حس خوبی به دست آورید.

بنابراین، به آن چه که انجام داده‌اید توجه کنید و تمرکز خود را روی کار‌هایی که نتوانسته‌اید انجام دهید نگذارید، زیرا به دلیل وجود کار‌های کوچکی که در طول روز با موفقیت انجام نداده‌اید، حتی اگر تمامی کار‌های خود را به خوبی انجام داده باشید، باز هم از خود احساس رضایت ندارید که در این شرایط باید از این افکار دوری کنید.

هر روز یک کار خوب برای خود انجام دهید

هر روز یک کار خوب برای خود انجام دهید. این کار می‌تواند کوچک مثل خریدن یک کتاب، خوردن غذا یا دیدن یک برنامه مورد علاقه تلویزیونی و رفتن به سینما یا حتی صرفا قدم زدن در ساحل باشد و از طرفی دیگر هم تلاش کنید هر روز، حداقل یک کاری را انجام دهید که دیگران را خوشحال می‌کند.

این کار می‌تواند ابراز یک واژه محبت آمیز، کمک به همکاران، متوقف کردن اتومبیل در محل عبور و مرور مردم برای رد شدن آن‌ها از خیابان، دادن صندلی خود به فرد دیگری در اتوبوس یا دادن هدیه‌ای هر چند کوچک به فردی باشد که عاشقش هستید و به این موضوع توجه کنید که در این راستا کار‌های زیادی می‌توانید انجام دهید که با انجام هر یک از آن‌ها فردی را خوشحال می‌کنید و خود شما نیز  خوشحال می‌شوید.

همیشه در انتظار خوشبختی باشید

به این موضوع که در انتظار خوشبختی باشید عادت و آن را در وجود خود تقویت کنید، چرا که شما سزاوار این کار هستید و می‌توانید آن را برای همیشه در دسترس خود قرار دهید.

به افراد خوشحال حسادت نکنید

حسادت عادت بدی است که باعث دور شدن شادی از افراد می‌شود، از این رو سعی کنید با شادی آن‌ها خوشحال و در خوشبختی آن‌ها شریک شوید.

با افراد خوشحال  در ارتباط باشید

شادی و خوشبختی مُسری است؛ بنابراین بهتر است با افرادی که خوشحال هستند ارتباط برقرار کنید و به دنبال دوستی با این افراد باشید.

بیشتر اوقات لبخند بزنید

لبخند زدن به دلیل اینکه باعث افزایش تعداد افراد خوشحال در جامعه می‌شود و مثبت اندیشی ذهنی را در افراد بیشتر می‌کند، در نحوه احساس شما نیز تأثیر بسزایی دارد.

یاد بگیرید که ذهن خود را آرام کنید

ذهن آرام باعث یک آرامش درونی می‌شود و این آرامش درونی نیز یک شادی درونی را به وجود می‌آورد و دلیل آن هم این است که ذهن یک حالت مداوم از تفکر بیقرار مثل یک اقیانوس طوفانی در یک روز بادی است، از این رو هنگامی که امواج ذهنی خود را آرام می‌کنید، زندگی شما سرشار از صلح و آرامش و خوشبختی می‌شود.

منبع: successconsciousness

ترجمه از فاطمه میرزایی دخت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار