وقوع درگیری در تظاهرات ضد نژادپرستی در لندن+ تصاویر

رسانه‌های خبری از وقوع درگیری میان معترضان در لندن خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الجزیره، همزمان با شعله ور شدن آتش اعتراضات علیه نژادپرستی در سرتاسر آمریکا و شماری از کشور‌های اروپایی، خبر‌ها از وقوع درگیری میان معترضان در لندن، پایتخت انگلیس حکایت دارد.

وقوع درگیری در تظاهرات ضد نزادپرستی در لندن

الجزیره در خبری فوری اعلام کرد گروه‌های راستگرای افراطی از یکسو و تظاهرکنندگان ضد نژادپرستی از سوی دیگر با همدیگر درگیر شده اند.

همچنین خبرها حاکی از آن است پلیس انگلیس خواستار آن شده است تا مجوز تجمع‌های اعتراضی لغو  شود. پیشتر و همزمان با اینکه پایتخت انگلیس خود را برای صحنه رویارویی معترضان ضد نژادپرستی از یکسو و گروه‌های راست گرا از سوی دیگر آماده می‌کرد، شهردار لندن از مردم خواسته بود تا از نزدیک شدن به «لندن مرکزی» که منطقه مرکزی شهر لندن به حساب می‌آید، دوری کنند.

وقوع درگیری در تظاهرات ضد نزادپرستی در لندن

روز جمعه نیز پیش از آغاز اعتراضات روز شنبه، مجسمه شخصیت‌های تاریخی از جمله «وینستون چرچیل» که در صف نخست انتقادات گروه‌های ضد نژادپرستی قرار دارد، با جعبه فلزی پوشانده شد.

صادق خان در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفت: ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه گروه‌های راست گرای افراطی در حال آمدن به لندن هستند تا در ظاهر همانطوری که آن‌ها می‌گویند از مجسمه‌ها محافظت کنند؛ اما ما فکر می‌کنیم مجسمه‌ها نقطه جرقه درگیری‌ها خواهند بود.

وقوع درگیری در تظاهرات ضد نژادپرستی در لندن+ تصاویر

صادق خان همچنین گفت: مردم نباید در طول همه گیری ویروس کرونا به اعتراضات بپیوندند؛ چرا که شواهد در آمریکا نشان می‌دهد آن‌هایی که در این تجمعات شرکت کرده اند، به این ویروس مبتلا شده اند.

طبق گزارش رویترز، مجسمه «وینستون چرچیل» نخست وزیر انگلیس در جنگ جهانی دوم که در بیرون پارلمان این کشور قرار دارد، هفته گذشته و پس از برگزاری تظاهراتی که بخاطر مرگ جرج فلوید برگزار شد، هدف خرابکاری قرار گرفت و با اسپری به آن رنگ پاشیده شد.

وقوع درگیری در تظاهرات ضد نژادپرستی در لندن+ تصاویر

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز جمعه گفت این «مسخره و مایه شرمساری» است که مجسمه چرچیل در معرض خطر قرار گیرد.
او در انتقاد از حمله معترضان به مجسمه چرچیل گفت: بله، او (چرچیل) شاید نظری را بیان کرده باشد که امروزه برای ما قابل قبول نیست؛ اما او یک قهرمان بوده و کاملا شایسته این یادبود است.

تظاهرات‌های سراسری در دنیا به دنبال کشته شدن یک شهروند سیاه پوست آمریکایی به نام جورج فلوید به دست پلیس سفید پوست این کشور آغاز شد و هر روز بر شدت آن افزوده شده و جنبشی به نام «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد» به راه افتاده است.

جورج فلوید به دست یک پلیس سفید پوست که زانوی خود را حدود نُه دقیقه بر گردن او فشار داده بود به طرز فجیعی کشته شد.

ویدئویی که از صحنه قتل او منتشر شد نشان می‌دهد او بار‌ها می‌گوید «نمی‌توانم نفس بکشم» و حالا این جمله پایانی فلوید به شعار معترضان در تظاهرات‌های ضد نژادپرستی در سراسر جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیرمرد
۰۰:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
تو‌ رو به خدا یه مقدار حرفه ای تر بشید

چیه آخه واسه اینکه متن خبرتون بلندتر بشه متن الکی تهش اضافه می کنید.
کسی اخبار جورج فلوید و تبعات ناشی از کشتن اون رو دنبال میکنه میدونه چه خبره
ته اکثر خبراتون بعد این همه مدت دارید یه چیز واضح رو تکرار میکنید
فقط هم‌این موضوع نیست
اکثر‌ موضوعات همینطوری هستند
آخرین اخبار