به خشونت کشیده شدن اعتراضات ضدنژادپرستی در انگلیس + فیلم و تصاویر

اعتراضات روز شنبه در لندن که با حضور گروه‌های نژادپرست هم همراه شد به خشونت انجامید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، انبوهی از سفیدپوستان نژادپرست یا اصطلاحا راست‌گرایان افراطی در لندن به خیابان‌های این شهر سرازیر شدند و شعارهایی را علیه جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد»  سر دادند.

پس از آن‌که طی روزهای اخیر تعداد انبوهی از شهروندان انگلیسی به خیابان های شهرهای مختلف این کشور آمدند، روز شنبه نژادپرستان هم به تظاهرات لندن اضافه شدند و صحنه‌های خشونت‌باری را رقم زدند.

اعتراضات در لندن به خشونت کشیده شد

نژادپرستان ضمن قرار گرفتن در کنار یادبودهای ملی انگلیس، به نوعی نمایش ملی‌گرایی دادند و اعلام کردند از تندیس‌های ملی انگلیس حمایت و حفاظت می‌کنند. سطح خشونت نژادپرستان انگلیسی به حدی بود که با پلیس لندن درگیر شدند. نژادپرستان انگلیسی در پیرامون میدان پارلمان در لندن، با صدای بلند و هماهنگ شعار «انگلیس، انگلیس» را سر دادند و خود را میهن پرست خواندند.

نژادپرستان لندنی شعارها و سرودهای مربوط به رهبران خط فکری راست‌گرا در انگلیس را به صورت هماهنگ می‌خواندند. «وینستون چرچیل، او یکی از ماست»، هم دیگر شعاری بود که از جمعیت راست‌گرایان افراطی شنیده می‌شد.

معترضان به نژادپرستی در انگلیس، بر قسمتی از تندیس او نوشتند: «چرچیل یک نژادپرست بود». در بریستول هم معترضان تندیس ادوارد کلستون را که نماد برده‌داری در انگلیس به حساب می‌آید را به زیر کشیدند.

اعتراضات در لندن به خشونت کشیده شد 02

اخیرا و در پی قتل جورج فلوید به دست پلیس در شهر مینیاپولیس، تظاهرات گسترده‌ای بر علیه نژادپرستی در غرب و در حمایت از خانواده جورج فلوید برگزار شد. همزمان اعتراضات در محکومیت نژادپرستی در غرب، انگلیس را فراگرفته است. تظاهرات ضدنژادپرستی در روز شنبه در برایتون، نیوکاسل و بریستول جریان داشت.

به خشونت کشیده شدن اعتراضات ضدنژادپرستی در انگلیس 03

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار