در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۷۳ درصد حجم مخازن سدهای کشور پر است

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: خوشبختانه میزان ورودی سد‌های کشور مطلوب است.

۷۳ درصد وضعیت سد‌های مخزنی کشور پر استسیف الله آقابیگی مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: خوشبختانه ورودی سد‌های کشور در شرایط مناسب و مطلوبی قرار دارد به طوری که وضعیت سد‌های مخزنی کشور بالغ بر ۷۳ درصد پر است که عدد قابل توجهی نسبت به سال گذشته است.

او ادامه داد: سال گذشته با توجه به سیلابی که در خوزستان رخ داد حجم قابل توجهی از سیلاب وارد سد‌ها شد که مجبور شدیم حجمی از آب سد را با توجه به اینکه دارای گل و لای بود رها کنیم که چیزی بالغ بر ۴۰ درصد از آب سد کاهش پیدا کرد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه پیش بینی ۳۷ درصد حجم خالی برای مخازن سد‌ها صورت گرفته تا سیلاب‌های اخیر را کنترل کنند، افزود: این عدد در نقاطی که احتمال سیلاب‌های زیادتری می‌رود بیشتر است.

آقابیگی ادامه داد: برنامه رهاسازی هدفمند آب مخازن سد‌ها برای جلوگیری از افزایش خطرسیل در نقاط مسکونی همچنان تداوم خواهد داشت.

او بیان کرد: برخی رودخانه‌های کشور در مسیر خود سد ندارند تا مانع بروز سیل شوند، براین اساس باید با اجرای برنامه مدیریت رودخانه کمک کرد سیلاب در آن‌ها تحت کنترل قرار گیرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: خوشبختانه سایر سد‌های کشور از نظر ذخایر آبی در شرایط مطلوبی قرار دارند و همچنین وضعیت ذخیره سازی در سد‌های پنجگانه سد‌های استان تهران مناسب است، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف آب، نیاز است که مردم با مدیریت مصرف در صرفه جویی آب مشارکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار