تالاب بین المللی شادگان، میزبان فلامینگو‌ها

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شادگان گفت: فلامینگو‌ها از جمله پرندگان مهاجری هستند که در حال حاضر در تالاب بین المللی شادگان زندگی می‌کنند.

رحیم مجدمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تالاب بین المللی شادگان از جمله تالاب‌های بزرگ و مهم کشور محسوب می‌شود که با بیش از ۴۰۰ هزار هکتار جزو ۲۴ تالاب کنوانسیون رامسر به شمار می‌رود.

او افزود: بیش از ۳۲۷ هزار هکتار از این تالاب بین المللی زیستگاه حیات وحش است، بطوریکه بدلیل شرایط آب و هوایی و اقلیمی، در فصل زمستان هر سال، میزبان تعداد زیادی از پرندگان است که برای زمستان گذرانی به تالاب مهاجرت می‌کنند.

مجدمی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد زیادی فلامینگو در بخشی از تالاب زندگی می‌کنند و همه ساله در این فصل اقدام به جوجه آوری می‌کنند، ضمن اینکه سلیم خرچنگ خوار و پرستوی دریایی هم از جمله پرندگان بومی منطقه هستند که اقدام به تخم ریزی و جوجه آوری می‌نمایند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شادگان تصریح کرد: رودخانه جراحی با بیش از ۹۰ درصد انتقال آب، منبع اصلی تغذیه تالاب بین المللی شادگان است، ضمن اینکه مابقی آب موردنیاز این تالاب از زهاب نیشکر و سرریز‌های رودخانه کارون تامین می‌گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.