با هر توان مالی می توان در ساخت مدرسه سهیم شد؟

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد گفت: هر کس با هر حدی از بضاعت می تواند آجری برای ساخت مدرسه بگذارد.

مدرسه سازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  جواد ذاکر مدیرکل نوسازی مدارس  استان یزد با اشاره به طرح "آجر به آجر" گفت: گسترش مشارکت خرد مردمی در امر مدرسه سازی در واقع مهم‌ترین استراتژی این طرح است که در قدم اول درنظر دارد فرهنگ مدرسه‌سازی را در میان اقشار مختلف جامعه توسعه دهد.

او افزود: توجه به ظرفیت‌های استان و استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی می‌تواند از محور‌های تدوین اقدامات و راهکار‌های طرح آجر به آجر  باشد.

ذاکر ادامه داد: جلب مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی و ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه ساز از دیگر اهداف این طرح است که باید با جدیت دنبال شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد با بیان اینکه  زمینه ورود افراد با هر بضاعت مالی در امر مدرسه سازی فراهم شده است، تصریح کرد: هیچ سرمایه گذاری به اندازه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش قابل مقایسه نیست، هر بنایی بعد از مدتی فرسوده می‌شود و از بین می‌رود، اما مدرسه بنایی است که در آن تحولات پایدار در فرد را شاهد هستیم.

ذاکر در ادامه اظهارداشت: در این طرح هر کس با هر حدی از بضاعت می‌تواند آجری برای ساخت مدرسه بگذارد.

او با اشاره به اینکه از طریق مدرسه‌سازی ساختمان نمی‌سازیم بلکه سنگ بنای سعادت انسان‌ها را شکل می‌دهیم، گفت: این امر توفیقی است که سرمایه و عمر ما به مدرسه‌سازی اختصاص یابد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد با اشاره به طرح آجر به آجر که برای جذب مشارکت آحاد مردم و اقشار مختلف جامعه تدوین شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک مجمع خیرین مدرسه‌ساز بتوانیم سرمایه‌های خرد مردمی از تمام اقشار جامعه حتی به اندازه یک آجر جذب نموده و قدمی بزرگ برای توسعه فضا‌های آموزشی کشور برداریم.

مهندس ذاکر اظهار امیدواری کرد: با اجرای این بسته تحولی علاوه بر توسعه فرهنگ مشارکت و کار خیر، همه مردم را در عمران و آبادانی خانه دوم آینده‌سازان سهیم می‌کنیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار