خشم مردم کانادا از خشونت پلیس علیه یک سرخ‌پوست

انتشار تصاویری از خشونت پلیس کانادا علیه یک سرخ‌پوست بومی، واکنش‌هایی را در این کشور به دنبال داشت.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی جهانی، مردم کانادا به تصاویر تکان‌دهنده‌ای که نشان می‌داد پلیس علیه یک سرخ‌پوست بومی در آلبرتا خشونت نشان می‌دهد و از شیوه گذاشتن زانو بر گردن او استفاده می‌کند، واکنش نشان دادند.

پیش از انتشار این تصاویر ویدئویی که نشان می‌دهد یک افسر پلیس چندین بار با مشت بر صورت فرد بازداشت شده می‌زند، پلیس اعلام کرد تصاویر ویدئویی را دیده است و معتقد است عملکرد افسران پلیس «منطقی» بوده است.

آلن آدام، یکی از رهبران بومیان کانادا، بعد‌ها تصویر جراحت‌های وارد آمده بر صورتش را منتشر کرد.

خشم مردم کانادا از خشونت پلیس علیه یک سرخ‌پوست

انتشار این تصاویر موجب شد جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، انجام تحقیقات مستقل را درباره این حادثه درخواست کند. انتشار این تصاویر با اعتراضات اخیر در کانادا و درخواست ایجاد اصلاحات در پلیس در پی مرگ جرج فلوید، یک مردم سیاه‌پوست، که به دست پلیس مینیاپولیس در آمریکا کشته شد، همزمان شده است.

مارلین پویتراس، رئیس منطقه‌ای مجمع فرست نیشنز کانادا، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا و از ماه آوریل شاهد بوده‌ایم پلیس کانادا ۹ بومی را کشته‌اند. باید این مسئله پایان یابد.

بی‌بی‌سی نوشت سابقه خشونت و تبعیض علیه بومی‌ها در کانادا وجود دارد. اکنون جای امیدواری است که اعتراضات اخیر در این کشور و سراسر دنیا به ایجاد تغییراتی برای کاهش دادن این تبعیض‌ها منجر شود.

 

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله به مدد الهی و اتحاد و مقاومت و مبارزه یکپارچه شبانه روزی مردم ستمکشیدگان مومنین مستضعفین آمریکا و مردمان مومنین مستضعفین ستمکشیدگان سر تا سر جهان به زودی زود نابودی و فروپاشی تمامی دیکتاتورها و نژادپرستان سر تا سر عالم نزدیک است پایمردی شجاعنه کنید قیام کنندگان انقلابیون با ایمان فقط بر خداوند جل جلاله توکل کنید پیروزیتان نزدیک است و به عدل و عدالت و حق و حقوق بشری انسانی و رفاه انسانی برای همه و حق و حقوق شهروندی یکسان و عادلانه و تقسیم ثروتهای ملی عادلانه مابین مستضعفین و به صلح جهانی دست خواهید یافت از ترقها و تیر و تفنگها و توپ و تانکها و قیفو قوپیو قمپزهای شیاطین اصلا نهراسید و نترسید که خداوند جل جلاله با شما و یاری رسان شما و نابود کننده حاکمان و مدیران ومسئولان نالایق وناشایست ظالمین و ستمگران زورگویان بی منطق و قلدر ان اراذل و اوباشهای دیکتاتورهای موذی و نژادپرستان جنایتکار ناجوانمردان سر تا سر جهان است و بدانید و آگاه باشید مومنین مستتضعفین عادل عالم در جهان حاکمان و وارثان کره زمین خواهند بود .والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار