سرای صنایع دستی در بافت تاریخی بوشهر راه اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت:سرای صنایع دستی در عمارت رفیعی در بافت تاریخی شهر بوشهر راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، بیان کرد: با تکمیل گذر رفیعی _ رشیدی سرای صنایع دستی در عمارت رفیعی بافت تاریخی ایجاد خواهد شد.

او ادامه داد: صنایع دستی بوشهر در سال‌های نه چندان دور ابزار و وسایل جدانشدنی زندگی مردمان این استان بوده که این موضوع نشان‌ می‌دهد این وسایل کاربردی هستند. به طور مثال هیچ وقت نمی‌توان حصیر بافی بوشهر را فقط یک هنر تزیینی نامید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: تولید محصول، بسته بندی و عرضه باید در مکانی انجام گیرد که همزمان انتقال دهنده فرهنگ جامعه بومی هر استان باشد و این موضوع خود جاذبه‌ای است برای جلب مشتریان. به همین منظور با کامل شدن مرمت عمارت رفیعی از این عمارت به عنوان سرای صنایع دستی استفاده خواهد شد.

ارسطوزاده گفت: در این مکان افزون بر یک کارگاه تولیدی، محلی برای آموزش و عرضه مستقیم صنایع دستی ایجاد خواهد شد تا گردشگران هم بتوانند بدون واسطه صنایع دستی استان را بخرند و هم از جاذبه‌های بافت تاریخی بوشهر دیدن کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.