کشته شدن دو نیروی حافظ صلح سازمان ملل در مالی

در حمله مسلحانه گروهی از افراد ناشناس به کاروان سازمان ملل در کشور مالی، دو نیروی حافظ صلح این سازمان کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، صالح عنادیف، رئیس ماموریت سازمان ملل در مالی روز یکشنبه اعلام کرد دو نیروی حافظ صلح این سازمان روز گذشته در حمله به کاروان آن‌ها در غرب این کشور کشته شدند.

رئیس ماموریت سازمان ملل در مالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد گروهی از افراد مسلح، کاروان ویژه این سازمان را در غرب این کشور مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن دو نیروی حافظ صلح سازمان ملل کشته شدند.

پیشتر نیز در انفجار یک مین کنار جاده‌ای در مسیر خودروی نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در کشور مالی، ۷ صلح بان کشته و زخمی شدند.

همچنین اخیرا در حمله افراد مسلح به دو روستا در کشور مالی، ۴۳ غیرنظامی قتل عام شدند.

بر این اساس، منابع محلی اعلام کردند: افراد مسلح ناشناس با حمله به دو روستا با به آتش کشیدن خانه‌های مردم، اقدام به قتل عام غیرنظامیان کردند. در این حادثه دهشتناک چند کودک نیز جان باختند.

کشور مالی در سال ۲۰۱۲ شاهد کودتای نظامی بود. پس از این کودتا و ایجاد بی ثباتی در کشور، گروه‌های تروریستی متعدد که خود را متحد القاعده و داعش می‌دانند فعالیت خود را آغاز کردند.

سازمان ملل و فرانسه برای مبارزه با گروه‌های افراطی در شمال مالی و منطقه ساحل در این کشور مستقر هستند. در مالی چندین گروه جدایی‌طلب و شورشی وجود دارد. دولت این کشور در سال ۲۰۱۵ با این گروه‌ها به توافق رسید، اما همچنان بی ثباتی در مالی حکمفرماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار