برنامه ریزی برای ایجاد بیش از ۱۶ هزار شغل در استان قزوین

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: برای امسال ۱۶ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی برنامه ریزی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، یاری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان  با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد ۱۶ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی برای امسال گفت: پارسال ١٧ هزار ٣٩٣ شغل در استان محقق شد و هم اکنون نرخ بیکاری در استان ۹ و ۹ دهم درصد است.

یاری میزان صادرات غیر نفتی در سال گذشته را ۴۷۵ میلیون دلار بیان کرد و گفت: این میزان می‌تواند در سال ۸۰۰ میلیون دلار باشد.

او با بیان اینکه در ٣ سال گذشته استان قزوین در اقتصاد مقاومتی جزء استان‌های برتر بوده است گفت: در سال جهش تولید برای طرح‌ها سه سطح تعریف شده که ١٥ پروژه زیر ساختی از جمله انهاست و نیاز به مجوز ملی دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: تا کنون برای طرح‌های تولیدی در بخش خصوصی و عمرانی ٨١ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده است.

او گفت: شهرک انرژی، دهکده لجستیک، فرودگاه، شهرک پوشاک منطقه ویژه اقتصادی تاکستان، گردشگری یله گنبد و باراجین و فدک، راه آ هن قزوین قم، بیمارستان هزار تختخوابی، توسعه خوشه شیرینی و زیتون از جمله پروژه‌های مهم استان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار