اصفهان و «حیدرآباد» هند یک گام دیگر به خواهرخواندگی نزدیک شدند

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: لایحه خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و حیدرآباد هند در صد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اکثریت آرا به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،لایحه خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و حیدرآباد در هندوستان که چندی پیش از سوی شهرداری اصفهان به شورای اسلامی شهر تقدیم شده بود، پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه در صد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان در نوبت رأی‌گیری قرار گرفت و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

ایمان حجتی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در این خصوص با اشاره به اینکه حیدرآباد از جمله غنی‌ترین شهر‌های هند در فرهنگ و تاریخ و همچنین از جمله شهر‌های تراز اول جهان در حوزه فناوری اطلاعات است، گفت: اهمیت دوستی و مراوده با این شهر موجب شد تا در سال ۱۳۹۸ موضوع خواهرخواندگی از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان پیگیری شده و به جریان بیفتد. با توجه به تغییر برخی فرآیند‌ها در مبحث خواهرخواندگی شهرها، گزارش توجیهی درباره اهمیت و تمایل دوجانبه برای عقد این پیمان، برای بررسی و تأیید به وزارت کشور ارسال شد.

ایمان حجتی، با بیان اینکه انجام استعلام وزارت کشور از وزارت امور خارجه نیز از جمله دیگر فرآیند‌های لازم الاجرا است، خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط جدید وضع شده از سوی وزارت کشور، لوایح خواهرخواندگی باید به تصویب شورا‌های اسلامی شهر هم برسد و حالا با تصویب این لایحه، راه کوتاهی تا امضای این تفاهم نامه باقی مانده است.

او ادامه داد: با تصویب این موضوع در شورای شهر اصفهان، حیدرآباد هند به عنوان چهاردهمین شهر خواهرخوانده اصفهان انتخاب شده و در این راستا سرفصل جدید مراودات و تعاملات اصفهان با این شهر، آغاز خواهد شد.

گفتنی است حیدرآباد به شهر معابد و مساجد شناخته شده و همچنین «شهر مروارید» شهره است؛ ا ین شهر تاریخی شباهت بسیاری به اصفهان دارد و به همین سبب به «اصفهان نو» معروف است و باغ‌های زیبایی به سبک ایرانی و چهارباغ اصفهان دارد و مسجد و بنای تاریخی «چهارمنار» نماد این شهر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار