تدوین سند راهبردی گردشگری توسعه شهرستان خوی

رئیس کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای اسلامی شهر خوی از تدوین سند راهبردی گردشگری توسعه این شهرستان خبر داد.

 مجید مقدم رئیس کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای اسلامی شهر خوی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،گفت:صنعت گردشگری به ویژه گردشگری داخلی، جایگاه خاصی را در اقتصاد کشور‌ها داشته و نقش فعال و موثری را در ارتقای ساختار اقتصادی و اجتماعی کشور‌ها به خصوص کشور‌های در حال توسعه دارد.

رئیس کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای اسلامی شهر خوی افزود: شهر‌ها و روستا‌ها نیز به دلیل داشتن انواع جاذبه‌ها و محل پویایی فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، یکی از مهمترین مقصد‌های گردشگران به شمار می‌آیند.

مقدم تصریح کرد: گردشگری علاوه بر منافع خاص اقتصادی مانند ایجاد اشتغال و درآمد می‌تواند کمکی به مالیات‌ها و عوارض وصولی و حفاظت آثار تاریخی و توسعه تأسیسات زیربنایی باشد.

مقدم گفت: گردشگری باید به سمت توسعه پایدار (اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی) حرکت کند و در راستای توسعه ظرفیت‌ها و ارتقا قابلیت‌های موجود در زمینه‌های میراث فرهنگی (ملموس و غیر ملموس)، میراث طبیعی، دانش‌ها و هنر‌های سنتی، فناوری بومی و صنایع دستی گام بردارد.

رئیس کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای اسلامی شهر خوی تصریح کرد:شهرستان خوی به سبب برخورداری از منابع غنی جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی با تمرکز بر گردشگری می‌تواند با راهبرد‌ها و برنامه‌های منظم و منسجم، وابستگی خود را به درآمد‌های محلی و منابع محدود مالی و ناپایدار کاهش دهد.

اوافزود:تدوین سند راهبردی گردشگری توسعه شهرستان خوی این امکان را به وجود می‌آورد تا مدیریت شهرستان با شناخت و تحلیل عوامل درونی و بیرونی متاثر بر توسعه شهرستان و نیز انتظارات و توقعات ذینفعان، دورنما و چشم اندازی برای شهرستان متصور شد تا از این طریق ضمن ایجاد هماهنگی در مجموعه مدیریت شهرستان، امکان همسو بودن مجموعه فعالیت‌های اجرایی را برای رفع نقاط ضعف و تهدید و تقویت فرصت‌ها و قوت‌های پیش روی شهرستان در جهت دستیابی به اهداف گردشگری فراهم نماید.

مقدم با بیان اینکه، درسال گذشته مابین شهرداری خوی و پژهشگاه میراث فرهنگی کشور پژوهشکده میراث طبیعی و گردشگری قرارداردسند توسعه گردشگری بسته شدوگفت: این قراردادبدلیل مراحل اداری و بعدا بدلیل بیماری کرونا نیز به تاخیر افتاد که خوشبختانه بعد از مطالعات لازم هم‌اکنون عملیات اجرائی و میدانی این سند مهم گردشگری آغاز گردید.

او اظهارداشت:سند توسعه گردشگری خوی، سند راهبردی است که با توجه به قابلیت‌ها، محدودیت‌ها و تنگنا‌های توسعه شهر، اصلی‌ترین جهت‌گیری‌ها در زمینه جمعیت و نیروی انسانی، منابع طبیعی، زیربنا‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و هدف‌های کمی، کیفی شهر را در چارچوب سند چشم‌انداز توسعه کشور، تعیین خواهد نمود.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.