فرماندار سقز:

شیوع کرونا در تجمعات افزایش خواهد یافت

فرماندار سقز با اشاره به افزایش شیوع کرونا در تجمعات گفت:محدودیت‌های آینده در سقز برای پیشگیری از کرونا افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامیل کریمیان  فرماندار سقز در نشست با اعضای اتاق فکر رسانه‌ای ستاد کرونا گفت: خبرنگاران در خط مقدم جنگ با کرونا در کنار مردم بودند و رسانه ها، راه ناهموار مقابله با کرونا را هموار کردند.

کریمیان با بیان اینکه خبرنگاران، نقشی ارزنده در جلب مشارکت و همراهی مردم برای پیشگیری و مقابله با کرونا داشتند از تلاش آنان تقدیر کرد.

کریمیان بیان کرد:خبرنگاران شهرستان سقز از اولین روز‌های شیوع کرونا با تشکیل اتاق فکر با تولید برنامه و محتوا، برای پیشگیری از شیوع کرونا در آگاه سازی مردم، کمک به ترویج شعار در خانه ماندن، همکاری با کمپین ها، نقشی اساسی داشتند.

او با اذعان به کمبود‌ها در بحث مقابله، پیشگری و کنترل کرونا در شهرستان سقز عنوان کرد: به دلیل نا آشنا بودن سیستم درمان، مدیریت ستاد بحران، دستگاه‌های اجرایی و مردم با شیوه برخورد با این بیماری کاستی‌هایی در اوایل شیوع بیماری وجود داشت و مشکلات به مرور کم و اوضاع کنترل شد.

کریمیان هیات امنایی کردن کمپین ها، تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست ارزان، تلاش برای توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی به صورت عادلانه، توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی توسط نهاد‌هایی از جمله ارتش، سپاه، سازمان تبلیغات را بخشی از اقدامات برشمرد.

با برگزارکنندگان مراسم‌های عروسی به شدت برخورد می‌شود

فرماندار سقز  درادامه با بیان اینکه شفافیت در ارائه اطلاعات اصلی درست و صحیح است روند تشخیص بیماران را بر اساس فرایند درمانی تشریح و عنوان کرد: ثبت مرگ یا ابتلای شخص به نام کرونا مثبت بر اساس آزمایش‌های پزشکی است.

او با اشاره به افزایش محدودیت‌های آینده در سقز برای پیشگیری از کرونا تصریح کرد: اقدامات ستاد کرونا تابع ستاد کرونای استانی و کشوری است.

فرماندار سقز همچنین با بیان اینکه شیوع کرونا در تجمعات افزایش خواهد یافت عنوان کرد: مردم از برگزاری مراسم‌های عروسی پرهیز کنند زیرا با برگزار کنندگان به شدت برخورد می‌شود.

او تاکید کرد: تشدید نظارت بر اماکن عمومی، ادارات و بازار، افزایش تولید ماسک، آگاه سازی مردم نسبت به شیوع بیماری به جد رصد و پیگیری می‌شود.

کریمیان با اشاره به  افتتاح بیمارستان شفا و جذب نیرو‌های خدماتی بیان کرد: این مرکز درمانی، آماده افتتاح و در حال تجهیز است که توسط مقامات در آینده نه چندان دور به بهره برداری می‌رسد و نیرو‌های خدماتی که در حال حاضر در این مرکز کار می‌کنند موقت و از طریق فراخوان نیرو جذب می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.