احتمال کودتا در آمریکا وجود دارد؟

می‌توان پیش بینی کرد یا احتمال داد که در صورت ادامه اعتراضات و گسترش یافتن آن، ارتش آمریکا برای پایان دادن به تظاهرات و جلوگیری از عمیق‌تر شدن اعتراضات مردمی، واکنش نشان داده و حتی دست به کودتا بزند.

دورنمای تحولات آمریکا؛ یانکی‎ها در دوراهی سرکوب بیشتر یا حرکت به سمت کودتابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شرایط در آمریکا با وجودی که برخی اعتقاد دارند، دراین کشور اتفاقی نمی‌افتد و اعتراضات فروکش خواهد کرد، اما با قتل یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس وارد فاز تازه‌ای شد.

برخی کارشناسان و تحلیلگران بر این عقیده هستند که آمریکا بار‌ها شاهد چنین تظاهرات گسترده‌ای بوده است و این اعتراضات منجر به تغییرات و تحولات عمیق در این کشور نشده است.

شاید سخن و تحلیل این قشر درست باشد؛ آمریکا با تفکر و ایدئولوژی عمیق بنا نهاده شده و این سیاست، توانسته است بسیاری از مردم آمریکا را با خود همراه کند؛ به گونه‌ای که حتی می‌توان این قشر افراطی را هوادار نامید، اما آیا همین افراطیون که شاید اکثریت جامعه را با وجود همه تبعیض‌ها و ناعدالتی‌ها تشکیل می‌دهد، نمی‌تواند آگاه شود و چشم خود را باز کند تا حقایق حکومت خود را ببیند؟!

قطعا این اتفاق افتاده است که مردم آمریکا اینگونه نسبت به رژیم خود معترض هستند و حتی برای آن که اعتراض خود را نشان دهند، کشته هم می‌دهند.

اما روندی که در آمریکا آغاز شده نیازمند مدیریت است؛ بدون مدیریت این جریان، مردم معترض به اهداف خود نخواهند رسید.

درون آمریکا، هستند افرادی که استعداد مدیریت مردم آمریکا را علیه سیاست‌های لیبرال سرمایه داری داشته باشند؛ آن‌ها باید برای هدایت جریانی که در این کشور آغاز شده، به میدان بیایند؛ در غیر این صورت اعتراضات اگر فروکش هم نکند، هم از سوی سیستم سرکوب می‌شود و هم از سوی رسانه‌های پر تعداد و تأثیر گذار حکومتی با تبلیغات منفی ناکام خواهد ماند.

اما در این میان نکته‌ای که می‌توان به آن توجه کرد، بحث نیرو‌های نظامی آمریکاست.

ارتش آمریکا از همان دست نیرو‌هایی است که با آموزش‌های عمیق و قوی ایدئولوژیکی پرورش یافته است؛ در واقع این ارتش برای صیانت از رژیم آمریکا ساخته شده و به همین خاطر اگر برای کشور احساس خطر کند، برای پایان دادن به بحرانی که ترامپ آن را ساخته، وارد عمل می‌شود؟

می‌توان پیش بینی کرد یا احتمال داد که در صورت ادامه اعتراضات و گسترش یافتن آن، ارتش آمریکا برای پایان دادن به تظاهرات و جلوگیری از عمیق‌تر شدن اعتراضات مردمی، واکنش نشان داده و حتی دست به کودتا بزند.

کودتایی که احتمال می‌رود ارتش آمریکا انجام دهد، نه در راستای حمایت از مردم و خواسته‌های آن‌ها بلکه در راستای حفظ و نگهداری سیستم حکومتی آمریکا خواهد بود.

ارتش آمریکا به گونه‌ای پرورش یافته است که منافع سیستم و حکومت برای آن مهم‌تر و حساس‌تر از منافع مردم آمریکا است.

سربازان آمریکایی اگر در کشور‌های دیگر مشغول قتل و غارت هستند، اعتقاد دارند که برای حفاظت و حراست از تفکرات آمریکا و اهداف این کشور دست به قتل و غارت می‌زنند و جان خود را نیز بر سر این راه می‌گذارند.

چنین ارتشی اگر نظام حاکم بر آمریکا تصمیم به اجرای کودتا بگیرد، آن هم برای پایان دادن به دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» که مسبب اوضاع کنونی است، درنگ نخواهد کرد.

در این کودتای ارتش آمریکا، حتی احتمال می‌رود که سربازان آمریکایی دست به کشتار هم بزنند.

این کودتای احتمالی شاید وجهه آمریکا را در دنیا تخریب کند، هر چند وجهه‌ای از آمریکا در میان افکار عمومی دنیا باقی نمانده است و مردم بسیاری از کشور‌های دنیا هم اکنون علیه سیاست‌های نژادپرستانه حکام رژیم آمریکا دست به تظاهرات زده اند و نکته جالب این ماجرا در این است که اکثر این کشورها، دارای رژیم‌های همسو و متحد آمریکا هستند.

اکنون حزب جمهوریخواه که ترامپ نیز عضو این حزب است، از وجود چنین فردی که وابستگی به این حزب دارد و به واسطه حمایت‌های آن حزب وارد کاخ سفید شده است، از عملکرد گزینه خود شرمگین هستند؛ دموکرات‌ها که جای خود دارد، آن‌ها تشنه خون ترامپ هستند و از وضعیت موجود شادمان.

با این وجود اگر احتمالات را نیز در بحران آمریکا در نظر داشته باشیم، وقوع یک اقدام با برنامه ریزی «سیا» نباید جهان را شوکه کند.

در این گونه بحران‌هایی که در سیستم‌های حکومتی مانند آمریکا ایجاد می‌شود، باید همه احتمالات را در نظر گرفت و بازنده اصلی آن نیز مردم خواهند بود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سمت کودتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.