اقدام تحسین برانگیز مرد سیاه پوست حین درگیری تظاهرکنندگان

مرد سفید پوستی که حین تظاهرات سیاه پوستان علیه نژادپرستی در لندن با تعدادی از آن ها درگیر و بیهوش شده بود توسط یک مرد سیاه پوست از مهلکه درگیری نجات یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز ۲۵ می‌سال ۲۰۲۰ بود که یک مرد سیاه پوست توسط پلیس آمریکا کشته شد. غروب این روز «جورج فلوید» در شهر مینیاپولیس واقع در ایالت مینه سوتا توسط چند افسر پلیس سفید پوست آمریکایی در کف خیابان خفه شد. کشته شدن این مرد سیاه پوست موجی از اعتراضات ضد نژادپرستی را در سراسر آمریکا رقم زد. البته این اعتراضات تنها به داخل آمریکا محدود نشد و در بسیاری از شهر‌های بزرگ جهان مردم دست به اعتراض زدند.

یکی از شهر‌هایی که از روز‌های نخست اعتراضات ضدنژادپرستی در آن شکل گرفت شهر لندن، پایتخت انگلیس است. این شهر نیز پس از شکل گیری اعتراضات به میدان درگیری معترضان با پلیس و تظاهرکنندگان با یکدیگر تبدیل شده است. ویدئویی که به تازگی منتشر شده است اقدام تحسین برانگیز یک مرد سیاه پوست در یکی از درگیری‌های معترضان با سفیدپوستان را به تصویر می‌کشد. پس از درگیری معترضان سیاه پوست با معترضان سفید پوست، در حالی که یکی از معترضان سفید پوست در میان خشم معترضان سیاه پوست گرفتار شده بود «پاتریک هاتچیسون»، یک معترض سیاه پوست جانش را نجات داد. در این درگیری که از میدان «ترافالگار» لندن آغاز شد و تا ایستگاه متروی «واترلو» ادامه داشت این معترض سیاه پوست توانست مرد سفیدپوست را از مهلکه درگیری خارج کند.


  • بیشتر بخوانید

صحنه های سقوط سیاستمداران معروف جهان!


در ویدئویی که منتشر شده است نشان می‌دهد پاتریک هاتچینسون بدن خود را روی این معترض سفیدپوست بیهوش شده سپر کرده و مانع آسیب رساندن از سوی رنگین پوستان به او می‌شود. این مرد سیاه پوست سپس این مرد سفید پوست را که هویتش مشخص نشده از روی زمین بلند کرده و او را به محلی امن و دور از درگیری منتقل می‌کند.

«پاتریک هاتچینسون» به خبرنگاری با نام «کِمه اِنزِرِم» در این باره گفت که اصلا این مرد سفیدپوست را که حین درگیری بیهوش شده بود نمی‌شناخت. او گفت که هدفش از حضور در این تظاهرات عدالت برای همه آن‌ها است. او افزود اگرچه اکنون بی عدالتی برای او و هم نسلانش وجود دارد، اما نمی‌خواهد فرزندان و نوه هایش این شرایط را تجربه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار