آبیاری های نوین مزارع استان همدان بیش از دو برابر میانگین کشوری

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: آبیاری های نوین، بیش از دو برابر میانگین کشوری در مزارع استان اجرا شده است.

اجرای بیش از دو برابری آبیاری های نوین در مزارع استان همدان در مقایسه با میانگین کشوریامیر لاهوتیان، مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: میانگین بهره مندی مزارع کشور از آبیاری‌های نوین ۲۹ درصد و در استان همدان ۷۷ درصد مزارع است.

او با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۵ هزار و ۸۹ هکتار از مزارع استان به روش‌های مختلف آبیاری نوین مجهز شده اند افزود: با استفاده از این روش‌های آبیاری در استان همدان ۴ هزار و ۲۰۰ متر مکعب آب به ازای هر هکتار صرفه جویی شده است.

از طریق آبیاری‌های نوین در کشور سالانه ۸ میلیارد متر مکعب   در منابع آب زیر زمینی صرفه جویی می‌شود که سهم استان همدان ۵۰۰ میلیون متر مکعب است.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان بیان کرد: هم اکنون در استان آبیاری قطره ای، بارانی و کم فشار با پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلا عوض دولت اجرا می شود.

لاهوتیان ادامه داد: دولت برای هر هکتار اجرای آبیاری قطره‌ای ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، برای آبیاری کم فشار ۷ میلیون تومان و برای هر هکتار آبیاری بارانی هم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک بلا عوض پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.