پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن چغندر قند در چهارمحال و بختیاری

امسال بیش از ۸۰ هزار تن محصول چغندر قند در استان چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود.

برداشت چغندربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و بر اساس برنامه ابلاغی توسعه کشت و تولید چغندرقند در راستای تحقق جهش تولید و خودکفایی کشور برنامه ریزی برای کشت دو هزار هکتار چغندرقند در استان انجام شده است.

او با اشاره به افزایش سطح زیر کشت چغندرقند در استان افزود: در سال زراعی جدید سطح زیر کشت چغندرقند در استان چهارمحال و بختیاری به دو هزار هکتار خواهد رسید که نسبت به پارسال افزایش دو برابری داشته است.


بیشتر بخوانید: پیش بینی برداشت ۱۵ هزارتن محصول تابستانه


دانش اضافه کرد: سطح قرار داد کشت چغندر قند در استان دو هزار هکتار می‌باشد که تا کنون یک هزار و ۶۰۰ هکتار آن کشت شده است.

او از افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت تضمینی خرید چغندر از کشاورزان طی سال زراعی جاری خبر داد گفت: با تصویب شورای اقتصاد، چغندرقند از کشاورزان با نرخ تضمینی کیلویی ۷۲۴ تومان با عیار ۱۶ درصد با احتساب کمک هزینه حمل و نقل خریداری خواهد شد که نسبت به پارسال حدود ۵۳ درصد افزایش دارد.

دانش افزود: با تحقق برنامه ابلاغی پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۸۰ هزارتن چغندر قند از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری برداشت شود.

او، امکان مبارزه راحت با علف‌های هرز و پایداری تولید را از ویژگی‌ها کشت چغندرقند بیان و اضافه کرد: با توجه به حمایت‌های کارخانه قند استان از چغندرکاران، کشت این محصول امسال مقرون به صرفه خواهد بود.

دانش گفت: شهرستان‌های شهرکرد، کیار و بروجن از مناطق اصلی کشت این محصول در استان هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.