جانشین انتظامی شهرستان چرداول خبر داد؛

سازش ۲ طایفه در شهرستان چرداول

سرهنگ قاسمی از تلاش و پی گیری‌های مثبت شورای معتمد پلیس برای ایجاد صلح و سازش بین ۲ طایفه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سرهنگ نصیر قاسمی جانشین انتظامی شهرستان چرداول گفت: در پی یک فقره درگیری در سال ۹۲ بین ۲ خانواده در یکی از روستا‌های تابعه این شهرستان متاسفانه به علت عدم وجود مهارت کنترل خشم یکی از طرفین به دست طرف مقابل به شدت مجروح و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به وجود فرهنگ زیبای گذشت و ایثار بین مردم منطقه و با دخالت بزرگان ریش سفیدان و متنفذین محلی و دبیر شورای معتمد پلیس شهرستان و با دعوت از بزرگان ۲ طایفه قاتل و مقتول ایجاد صلح و سازش بین آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: روز گذشته پس از گذشت ماه‌ها تلاش معتمدان و بزرگان طوایف به ثمر نشست و ۲ طایفه پس از سال‌ها کینه توزی و دشمنی با حضور نماینده محترم، ولی فقیه و هیئت صلح استان در مسجد جامع شهر سرابله با هم سازش و کینه چند ساله را به فراموشی سپردند.

سرهنگ قاسمی اظهار کرد:میانجی گری بزرگان طوایف در حل اختلافات موثر است و با توجه به حساسیت موضوع می‌طلبد که افراد معتمد و ریش سفیدان با مداخله در این گونه اختلافات از بروز هرگونه تنش و نزاع جلوگیری و انسجام طوایف را برای حل اختلافات و همیاری به یکدیگر حفظ کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.