اهدا بیش از یک میلیارد ریال کمک به درمان کرونا در تایباد

 مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به بخش بهداشت و درمان  تایباد کمک شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: با توجه به شیوع کرونا در  خراسان رضوی و گسترش آن به برخی از شهرستان‌های این استان همچون تایباد این میزان کمک از سوی خیرین و نیکوکاران بخش میان ولایت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، پویش سبز سرزمین طیبات، دامپزشکان بدون مرز تایباد و برخی از خانواده‌های متوفای کرونایی این شهرستان به صورت مستقیم در اختیار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار گرفت تا برای خرید ماسک، لباس حفاظت فردی، پارچه و انواع مایع ضدعفونی کننده هزینه شود.

او افزود: چهار عدد تب سنج لیزری، ۷۸۰ قلم گان حفاظت فردی، چهار هزار عدد ماسک جراحی، هزینه دوخت و تهیه ۲۰۰ دست لباس حفاظت فردی، یک دستگاه اکسیژن، ۶۰۰ متر پارچه یک بار مصرف و هزار و ۳۰۰ لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده و شوینده از سوی برخی دیگر از خیرین این شهرستان در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا تامین شد.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد ادامه داد: در حال حاضر این شهرستان از جمله مناطقی است که شرایط حساسی در استان خراسان رضوی دارد و متاسفانه در چند روز قبل آمار بیماران مشکوک به این ویروس افزایش یافته است.

احسانی بیان کرد: با شرایط به وجود آمده اگر مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند مجبور به اجرای طرح‌های سخت مختلف فاصله‌گذاری در سطح شهرستان خواهیم شد.

او تصریح کرد: جو آرامی در تایباد حاکم شده است و همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان با تمام توان و قوا پای کار هستند تا بتوانند این ویروس را شکست دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد تاکید کرد: در حال حاضر مردم شیعه و اهل سنت این منطقه به صورت خودجوش کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را در اختیار دستگاه‌های متولی قرار داده‌اند تا صرف درمان بیماران کرونایی این شهرستان شود.

احسانی با انتقاد از کمبود نیروی متخصص داخلی در این شهرستان، اظهار کرد: طی چند روز قبل تعدادی از بیماران کرونایی این شهرستان با آمبولانس‌های اتوبوسی به مراکز درمانی شهر مشهد منتقل شدند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.