آغاز ضدعفونی محل نگهداری احشام در ابرکوه

سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه، از آغاز عملیات ضدعفونی ۵۰ هزار مترمربع محل نگهداری دام در ابرکوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید امیدسالاری، سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان به منظور پیشگیری از ابتلای دام به بیماری هایی، چون تب کریمه کنگو عملیات ضدعفونی جایگاه نگهداری از آن‌ها آغاز شد.

او با اشاره به ضدعفونی ۵۰ هزار متر مربع با همکاری دهیاری‌ها و دامداران این شهرستان، افزود: به دلیل مشترک بودن بیماری تب کریمه کنگو بین انسان و حیوان انجام چنین عملیاتی بسیار حیاتی و مهم است.

امیدسالاری ادامه داد: عامل این بیماری مسری گزش کنه که است که بیشتر افرادی همچون دامداران، قصابان و شاغلان کشتارگاه را تهدید می‌کند همچنین کارکنان بیمارستان‌ها مانند بهیار و پرستار، کارکنان رستوران‌ها و کبابی‌ها نیز بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه، اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو سرعت انتقال بالایی داشته به طوری که در کوتاه‌ترین زمان از طریق مخاط و ترشح بدن بیمار به فرد سالم می‌شود و نشانه‌هایی همچون سرماخوردگی، تب و رز، سردرد، بدن درد، درد عضلات، درد چشم، خونریزی در دهان، لثه، دستگاه تناسلی و غیره  را دارد.

او اظهار داشت: در این شهرستان ضمن ارائه آموزش‌های لازم به قصابان و عرضه کنندگان گوشت قرمز و فرآورد‌های خام دامی، کشتارگاه دام نیز به صورت هفتگی سمپاشی و ضدعفونی می‌شود.

سعید امیدسالاری، در پایان بیان کرد: مردم گوشت و فراورده‌های دامی خود را از اماکن معتبر خریداری کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.