جلوگیری از بیماری تب کریمه کنگو با دقت در تهیه گوشت مصرفی

رئیس گروه بیماری‌های واگیرمرکز بهداشت استان یزدگفت: مردم گوشت مصرفی خود را با تایید دامپزشکی تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مژگان مینو سپهر رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان یزد گفت: مردم گوشت مصرفی خود را با تایید دامپزشکی تهیه کنند، چون مقداری از ویروس عامل بیماری در گوشت باقی می‌ماند و تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است.

او افزود: بعد از اینکه گوشت خریداری شد ۲۴ ساعت در خچال قرار دهند و بعد تکه کنند زیرا عامل این بیماری در اثر سرما ازبین می‌رود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیرمرکز بهداشت استان یزد ادامه داد: در بیماری تب کریمه کنگو به دلیل اینکه درمان ضدویروسی موثری دارد ولی واکسن ندارد رعب و وحشت در افراد ایجاد می‌کند.

او گفت: موارد ابتلا به این بیماری انگشت شما ربوده است و در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۱، ۴ و ۲ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در یزد اتفاق افتاده است و دراستان یزد مرگ ومیری ناشی از این بیماری نبوده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیرمرکز بهداشت استان یزدگفت:، چون بیماری از طریق دام، فرآورده‌های دامی، خون و ترشحات دام منتقل می‌شود توصیه کرد سلاخان و قصابان دربرخورد با دام اصول بهداشتی را رعایت کنند و از وسایل حفاظت فردی مانند چکمه و دستکش استفاده کنند.

مینوسپهربیان کرد: خانم‌های خانه دار هنگام تکه کردن گوشت از دستکش استفاده کنندو افراد از این بیماری نترسند در صورت مشاهده علائم این بیماری به مراکز بهداشت مراجعه کنند تا مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام/ی

شهروندان گوشت مصرفی خود را باتایید دامپزشکی تهیه کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار