اوج گیری کرونا در تبریز

فرماندار تبریز گفت: آمار‌ها نشان دهنده این است که شیوع کرونا در شهرستان تبریز اوج پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مهدوی فرماندار تبریز امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان تبریز گفت: واقعیت این است که تبریز از نظر شیوع کرونا در شرایط حاد و از نظر رفتاری در حالت قرمز است، اما آمار و ارقام وضعیت زرد را نشان میدهد، چون بیشتر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و آن را تمام شده می‌دانند.

او گفت: به همین دلیل باید محدودیت‌هایی را اعمال کنیم تا مردم واقعیت موضوع را متوجه شوند.

او افزود: حرکت‌های دسته جمعی به سمت مراکز تفریحی اتفاق افتاده است لذا باید تیم‌های بازرسی ترکیبی، برای نظارت در شهرستان تبریز از اماکن و دستگاه‌های خدمات‌رسان ایجاد کنیم تا اگر مشاهده شد مکان‌هایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند حتما این مکان‌ها پلمپ شوند.

اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی در تبریز

فرماندار تبریز در خصوص مصوبه‌های این جلسه با بیان اینکه استفاده از ماسک برای تمامی ادارات و دفاتر دستگاه‌های خدمات‌رسان الزامی می‌شود افزود: استفاده از ماسک در بازار مسقف تبریز توسط اتاق اصناف اجباری است و تهویه هوا در بازار مسقف و پاساژ‌ها انجام می‌شود.

مهدوی گفت: حسینیه‌ها اجازه بازگشایی ندارند و مساجد برای اقامه نماز جماعت فقط به مدت نیم ساعت باز خواهد بود.

بر اساس دیگر مصوبات این نشست، برپایی مراسم عزاداری حتی در منازل نیز ممنوع و از انتشار آگهی ترحیم و دعوت مردم به مراسم در فضای مجازی ممانعت می‌شود.

فرماندار تبریز با بیان اینکه تاکسی‌ها اجازه ندارد بیش از ۳ نفر سوار کنند گفت: تالار‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به فعالیت خود ادامه دهند.

در ابتدای جلسه، صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در یک هفته گذشته تست کرونای حدود ۲ هزار نفر در استان مثبت شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقزاده
۲۲:۰۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
از مسئولین رده بالای استان اذربایجان شرقی خواهانیم روستای تاریخی کندوان را تا کم کشدن کرونا تعطیل کنند و اجازه ورود مسافر به روستای کندوان اسکو را ندهند اخر هفته ها حدود هر روز 50000 الی 60000نفر به این روستا تردد میکنند و هیچ کس رعایت نمیکنند لطفا جلوی تردد بهروستای تاریخی کندوان را بگیرید