استعفای وزیر اتحاد کره جنوبی در بحبوحه تنش بین دو کره

با تشدید تنش‌های میان دو کره، وزیر اتحاد کره جنوبی به دلیل ناتوانی خود در کنترل امور از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم یئون چول، وزیر اتحاد کره جنوبی که مسئول تنش‌های اخیر میان سئول و پیونگ یانگ است، دیروز سه شنبه استعفای خود را به دولت ارائه کرد.

هدف اصلی وزارت اتحاد کره جنوبی جلوگیری از تنش‌ها و برقراری صلح میان دو کره است. اما با تشدید تنش‌ها میان پیونگ یانگ و سئول و ناتوانی این وزارت خانه در کنترل شرایط، وزیر مذکور مجبور به استعفا شد.

مقامات کره شمالی پیش از این گفته بودند کره جنوبی به رغم توافقی که کرده است مانع انتشار بروشور‌های تبلیغاتی علیه دولت پیونگ یانگ نمی‌شود. این موضوع باعث شد کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون -رهبر کره شمالی- ضمن هشدار به سئول از سقوط یک دفتر ارتباطی «بی‌فایده» در شهر مرزی کائسونگ خبر دهد. در همین راستا، کره شمالی دیروز سه شنبه دفتر هماهنگی ارتباطات دوکره در منطقه غیرنظامی مرز دو کره در شهر کائسونگ را منفجر کرد و از اعزام نیروی نظامی به این منطقه خبر داد.

کره شمالی در روز‌های گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داده بود در صورت عدم جلوگیری از پخش بروشور علیه پیونگ‌یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول در این کشور را خواهد بست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار