مدیر جامعه الزهرا (س):

امام صادق (ع) همچون قله و منبر علمی در برابر جریانات منحرف ایستادگی کردند

حجت‌الاسلام‌ مدنی گفت: امام صادق (ع) موتور محرک پشتیبان نهضت‌های سیاسی علیه طاغوت‌های عصر خود بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا (س)، با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) موتور محرک پشتیبان نهضت‌های سیاسی علیه طاغوت‌های عصر خود بودند، نکته‌ای که غالبا مورد غفلت قرار گرفته است.

حجت الاسلام مدنی افزود: امام صادق (ع) شرایط قیام را نداشتند و با توجه به شرایط آن زمان اگر قیام می‌کردند همانند قیام‌های دیگر به نتیجه نهایی نمی‌رسید، اگر جامعه اسلامی در برابر طاغوت‌ها سکوت می‌کرد تجاوز آن‌ها به حقوق مردم و قانون‌شکنی و ظلم و ستم گسترش پیدا می‌کرد.

مدیر جامعه الزهرا (س) بابیان اینکه امام صادق (ع) برای ترویج معارف دینی از شیوه خاص استفاده کردند، بیان کرد: این امام همام به خاطر مصلحت امت اسلامی به‌صورت مستقیم وارد میدان جهاد و مبارزه نشدند، ولی پشتیبانی از همه قیام‌ها را بر عهده گرفتند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در روایات داریم و نقل‌شده است که امام صادق (ع) اعلام می‌کرد هرکسی در جهاد با این ظلم کشته شود سرپرستی خانواده و فرزندان وی بر عهده من خواهد بود، امام (ع) از قیام‌های علویون پشتیانی کردند و گاهی برخی از آن‌ها کم‌توجهی و کم‌لطفی نسبت به امام صادق (ع) داشتند.

حجت الاسلام مدنی بابیان اینکه امام صادق (ع) همچون قله و منبر علمی و دانش در برابر جریانات منحرف ایستادگی کردند، عنوان کرد: امام صادق (ع) به مقابله با شبهاتی که اندیشه اسلامی را تهدید می‌کرد می‌پرداخت، جریانی به نام الحاد گسترش پیداکرده بود و آن‌قدری جسارت داشت که حلقه مشورتی و دوستانه منکران خدا در داخل مسجدالحرام و در ایام حج تشکیل می‌شد و حکومت برخوردی با آن‌ها نداشت.

او افزود: مناظرات و مباحثات امام صادق (ع) با جبهه ملحدین مفصل است که نشان می‌دهد امام (ع) برای مقابله با جریان ضد دین، ضد خدا و ضد مذهب استوار هستند و به تعبیر من قوه محرک و موتور حرکت اندیشه اسلامی بودند، حضرت صادق (ع) پناهگاه سراسر مهر و لطفی برای جامعه آن روزگار بودند که از این مهر، محبت، لطف و عنایت امام (ع) شیعیان و غیر شیعیان و حتی غیر مسلمین بهره‌مند می شوند، ششمین اختر تابناک ولایت در آن روزگار پناه ملت و در این روزگار الگوی مهر و محبت و مهروزی و رفتار صحیح انسانی هستند.

مدیر جامعه الزهرا (س) بیان کرد: شخصی نقل کرد که همراه امام صادق (ع) در مسیر حج بودیم که از مسیر منحرف شدیم و وسط بیابان مشاهده کردیم شخصی در حال مرگ است، امام (ع) به وی کمک کرد و آب داد و در حال کمک به آن مرد نیمه مرده بود و عملیات احیا را انجام داد که متوجه شدم آن مرد صلیبی در گردن دارد، ولی سخنی نگفتم.

حجت الاسلام مدنی گفت: جریان مشهوری وجود دارد که امام صادق (ع) در شب بارانی کنار سر خفتگانی که در زیر سایه بان خوابیده بودند نان و غذایی گذاشت، صحابی خطاب به امام (ع) گفتند که این افراد امامت شمارا قبول ندارند وامام صادق (ع) فرمودند اگر این‌ها اهل ولایت ما بودند وظیفه بالاتری نسبت به آن‌ها داشتیم.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: پس‌ازاینکه آن مرد جان تازه‌ای گرفت به امام صادق (ع) گفتم نکته‌ای دارم که امام (ع) فرمودند آن شخص مسیحی بود که به ایشان گفتم شما متوجه شدی امام صادق (ع) فرمودند بله، ولی خداوند متعال ما را از مهربانی و محبت به کافرانی که با ما جنگ ندارد نهی نکرده بلکه دستور داده است.

مدیر جامعه الزهرا (س) یادآورشد: امام صادق (ع) در بستر شهادت بودند وصیت کردند که مقداری سکه طلا به حسن افطس بدهید، کنیزی در آنجا اعتراض کرد و به امام صادق (ع) گفت شما به شخصی کمک می‌کنید که با خنجر به شما حمله کرد و قصد کشتن شمارا داشت و امام (ع) فرمودند می‌خواهم جزء کسانی باشم که خداوند در قرآن می‌فرماید اگر آن‌ها قطع رحم کردند ما با آن‌ها پیمان خویشاوندی را حفظ می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار