معاون عمرانی وزیر کشور:

هر شهرداری یک پروژه تا پایان دولت تعریف کند

جمالی نژاد گفت: شهرداران یک پروژه تا پایان دولت تعریف کنند و ما از پروژه‌هایی که دارای طرح و برنامه مشخص باشند حمایت میکنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در همایش شهرداران و شورا‌های اسلامی استان در شهرستان فردوس اظهار کرد: ما آمادگی کامل داریم تا در قالب تعریف پروژه‌های در دست احداث، نهایت همکاری رو با شهرداری‌های خراسان جنوبی داشته باشیم تا طرح‌های نیمه تمام هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

معاون عمرانی وزیر کشور افزود : شهرداران شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک پروژه را تعریف کنند که حتما تا پایان دولت به اتمام برسد.

جمالی نژاد تصریح کرد: فقط پروژه‌هایی حمایت می‌شوند که دارای طرح و برنامه مشخص باشند.

استاندار خراسان جنوبی هم در این همایش گفت: با وجود تمام محدودیت‌هایی که داریم،اما شاهد عملکرد خوبی از شهرداری‌ها در استان هستیم.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌های خوب خراسان جنوبی افزود: ما در استان ظرفیت‌های بالقوه‌ی خوبی داریم که اگر حمایت و هدایت شوند سبب رونق بیش از پیش استان خواهد شد.

اویادآور شد: در بخش نیرو، تلاش می کنیم ۷۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی با اشتغال ثابت ۷۵۰۰ نفر را تا پایان دولت به بهره برداری برسانیم و به مردم واگذار کنیم.


بیشتر بخوانید

ابلاغ ۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال بنیاد برکت برای بیرجند و زیرکوه


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز تخصیص منابع اعتباری بر مبنای جمعیت را مهمترین چالش شهرداران و دهیاران استان عنوان کرد و گفت: خراسان‌جنوبی با ۱۵۰ هزار کیلومتر وسعت، کمتر از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که این مساحت گسترده با جمعیت کم ساکن، سختی‌های مدیریتی خاصی را به همراه دارد.

میر جعفریان افزود: با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی، کل اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با دیگر مناطق باز هم بسیار ناچیز است و با وسعتی که شهر‌های استان دارند، این حجم منابع کارایی ندارد و مانع بزرگی برای پیشبرد اهداف و برنامه هاست.

او از معاون عمرانی وزیر کشور خواست؛ این موضوع مهم را در برنامه ریزی‌های کلان کشور مورد توجه قرار دهد.

در این همایش تفاهم نامه‌ای بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و استانداری خراسان جنوبی برای ارتقاء و تقویت خدمات شهرداری‌ها از ظرفیت‌های منطقه و شهر خود نهایت استفاده را ببرند و اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری‌های استان امضا شد.

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های کشور در سفر امروز خود به شهرستان فردوس همچنین از مسکن روستایی، کارگاه سنگ تراشی و گوهر تراشی، آب انبار‌ها و مزار شهدای روستای خانکوک فردوس و اماکن گردشگری باغستان فردوس بازدید کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.