روند صعودی شیوع کرونا و کمبود شدید تجهیزات بهداشتی در یمن

شیوع ویروس کرونا در یمن روندی صعودی به خود گرفته و این در حالی است که زیرساخت‌های بهداشتی این کشور آمادگی مواجهه با این بحران را ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بهداشت یمن امروز چهارشنبه اعلام کرد که ۳۰ نفر طی یک روز در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، این رقم بالاترین آمار روزانه قربانیان کرونا در این کشور به شمار می‌رود.

شیوع ویروس کرونا در یمن در حالی که زیرساخت‌های بهداشتی این کشور بر اثر ۶ سال تجاوز ائتلاف سعودی در آستانه فروپاشی قرار گرفته، می‌تواند بحران دیگری را در یمن رقم بزند.

گزارش نهاد‌های مختلف بین‌المللی حاکی از آن است که زیرساخت‌های بهداشتی یمن در حال حاضر آمادگی مواجهه با بحران کرونا را ندارند و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این کشور به شدت از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی رنج می‌برند.

اخیرا سازمان پزشکان بدون مرز درباره فروپاشی نظام پزشکی و درمانی در یمن در پی جنگ خونبار در این کشور هشدار داد.

کلر هایدونگ، رئیس ماموریت پزشکان بدون مرز در یمن اعلام کرد بخش عظیمی از نظام مراقبت‌های درمانی این کشور طی چند سال جنگ از بین رفته است.


بیشتر بخوانید


کلر هایدونگ در این باره افزود بسیاری از بیمارستان‌ها در یمن به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا یا به دلایل ناشی از کمبود پرسنل و تجهیزات حفاظتی رو به تعطیل شدن هستند. بسیاری از مردم یمن در اثر کرونا جان خود را از دست خواهند داد، اما نگرانی ما مربوط به مرگ‌های قابل پیشگیری است که در سایه نبود پرسنل درمانی و تجهیزات پزشکی رخ می‌دهد.

سازمان ملل نیز اعلام کرده که یمن با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف این کشور، در حال حاضر در بدترین شرایط ممکن قرار دارد.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد: میانگین آمار مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در یمن به ۲۰ درصد از شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ رسیده است. این در حالی است که میانگین جهانی مرگ و میر بر اثر کرونا به ۷ درصد می‌رسد.

همچنین سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داده که سیستم بهداشت و درمان یمن در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، در آستانه فروپاشی قرار دارد.

«ینس لائیرکه» طی نشستی در ژنو گفته که سیستم بهداشت و درمان یمن وضعیتی هشدارآمیز دارد و در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

لائیرکه می‌گوید: سازمان‌های امدادی که در یمن مشغول به فعالیت هستند می‌گویند که این کشور در لبه پرتگاه قرار گرفته و وضعیت آن نگران کننده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار