رفع بوی نامطبوع کارخانجات فولاد به همت محیط زیست

رییس دادگستری شهرستان زرند از محیط زیست خواست برای رفع بوی نامطبوع کارخانجات فولاد شهرستان زرند وارد عمل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمود محمدی، رییس دادگستری شهرستان زرند در دیدار با رییس و کارکنان اداره محیط زیست شهرستان زرند گفت: شهرستان زرند یکی از قطب‌های صنعتی استان است که ناگزیر با آلاینده‌های صنعتی مواجه هستیم؛ اما سلامتی شهروندان در اولویت اول قرار دارد.

او موضوع محیط زیست را یک مسئله مهم در باب حقوق عامه دانست و افزود: اداره محیط زیست زرند بایستی در زمینه پایش مستمر میزان آلایندگی کارخانجات این شهرستان اقدام کند و در صورت رسیدن آلایندگی بالاتر از حد استاندارد، اقدام لازم در خصوص حفظ محیط زیست و سلامتی شهروندان را انجام دهد.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: مردم از بوی نامطبوع کارخانجات فولاد شهرستان، ناراضی هستند و باید این موضوع مورد بررسی جدی قرار گیرد و اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات صورت پذیرد.

او  بیان کرد: سازمان محیط زیست نه تنها در حفظ حقوق عامه نسل حاضر؛ بلکه در حفظ حقوق عامه نسل‌های آینده نیز پاسخگو است.

رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: هنوز فرهنگ حفظ و مراقبت از محیط زیست در سطح جامعه آن گونه که شایسته یک جامعه اسلامی هست، نهادینه نشده است؛ بنابراین یکی از رسالت‌های مهم سازمان محیط زیست، فرهنگ سازی، اهمیت مراقبت و حفظ محیط زیست در جامعه است که  امیدواریم با تحقق این مهم به جایگاهی برسیم که هر فرد جامعه خود را یک محیط بان بداند.

او بیان کرد: دستگاه قضایی در شهرستان زرند آمادگی هر گونه همکاری و حمایت در خصوص فعالیت‌های حفظ، نگهداری و مراقبت از محیط زیست در سطح شهرستان را دارد.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.