بیابان زدایی بیش از دو هکتار از اراضی گودگوار بافق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بافق گفت: بیش از دوهزار و پانصد هکتار از اراضی منطقه گودگوار این شهرستان زیر کشت انواع گونه‌های گیاهی متناسب با منطقه کویری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  کمال کریمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق در  بازدید از منطقه گودگوار این شهرستان، گفت: با توجه به اینکه منطقه کانون بحرانی فرسایش بادی و گردباد‌های ماسه‌ای استان یزد در بافق است، در برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سال ۱۳۸۷ تا کنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه گودگوار در طرح بیابان زدایی قرار گرفت.

او افزود:کل وسعت منطقه پنج هزار و ۷۰۰ هکتار است که از این وسعت دو هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت رفته است و یکهزار و ۳۰۰ هکتار دیگر در برنامه کاشت جدید است.

کریمی گفت:کشت گیاهانی نظیر تاق، گزشاهی، اسکنبیل و گونه‌های متناسب با منطقه کویری در طرح بیابان زدایی قرار گرفته است.

رئیس داره منابع طبیعی و آبخیز داری در ادامه افزود: امسال با عقد دو قرارداد، بخش خصوصی ملزم به کشت ۵۰۰ هکتار از اراضی و مراقبت ازکشت‌های سنواتی است.

کریمی ادامه داد: این بخش زمین‌های کشت شده در هفت نوبت به فواصل ۴۵ روز یکبار به صورت غرق آبی آبیاری می‌شود و این قرارداد به صورت نه ماهه بین اداره منابع طبیعی و آبخیز داری وبخش خصوصی منعقد شده است.

او تصریح کرد: به منظور حفاظت از منطقه، با ساخت و احداث برج دیدبانی مجهز به دوربین‌های مدار بسته و گشت‌های فعال یگان‌های حفاظت، از حوادث طبیعی جلوگیری و باسوء استفاده‌های احتمالی بر خورد می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری بیان داشت: برای کنترل و پیشگیری آتش سوزی مراتع نیاز به تعامل و همکاری دستگاه‌ها زیر ربط است و به کار گیری نیروی انسانی و تجهیز دهیاری‌ها و شهرداری، نصب تابلو‌های اخطاری از اقدامات مناسب به همین منظور است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار