هکرها باری دیگر در حملات خود از لینکدین سوءاستفاده کردند

شواهد حاکی از آن است که هکرها سعی داشتند برای انتقال اطلاعات دزدیده شده از سرویس پیام‌رسان لینکدین استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک محقق امنیت سایبری روز چهارشنبه اظهار داشت که سازمان‌های قدرتمند دفاعی آمریکا مانند Collins Aerospace و General Dynamics با استخدام هکرهای مختلف سعی دارند از طریق پلتفرم لینکدین شبکه‌های امنیتی و نظامی کشورهای اروپایی را مورد هدف دزدی اطلاعات قرار دهند.

اطلاعات تکمیلی از اقدامات عجیب سازمان‌های امنیتی آمریکا بر علیه امنیت سایبری اروپا

جاسوس‌های سایبری استخدام شده از سوی آمریکا موفق شده‌اند تا حداقل دو قالب امنیتی اروپایی را در معرض خطر قرار دهند. این هکرها پس از اقدامات مذکور سعی کردند با استفاده از سرویس پیام‌رسان پلتفرم لینکدین اطلاعات به سرقت برده را انتقال دهند. گفتنی است که این اطلاعات توسط جانیان بوتین، مدیر تحقیق تهدیدهای سایبری شرکت ESET، منتشر شده است. شرکت ESET از افشای نام افرادی که تحت تأثیر این حملات قرار گرفته بودند خودداری کرد و مدعی شد هنوز میزان اطلاعات به سرقت رفته مشخص نیست. همچنین سازمان‌های امنیتی آمریکا بلافاصله پس از انتشار این اطلاعات آن‌ها را تکذیب کردند.

هکرها باری دیگر در حملات خود از لینکدین سوءاستفاده کردند

در ادامه شرکت ESET اظهار داشت که مشخصات کاملی از هکرها به دست نیاورده است اما مدعی شد که این افراد ارتباطی با کره شمالی نیز داشته‌اند. گفتنی است ارتباط مذکور با یک گروه هکرهای سایبری با عنوان لازاروس بوده که پیش‌تر نیز به حملات سایبری بزرگی مانند دزدیدن اطلاعات شرکت سونی و بانک مرکزی بنگلادش محکوم شده بودند. در ادامه این گروه هکرهای سایبری از پاسخ به هر گونه سؤالاتی خودداری کرده‌اند و تا به حال هیچ اطلاعاتی از آن‌ها به دست منابع خبری نرسیده است.

این اولین باری نیست که پلتفرم لینکدین مورد سوءاستفاده هکرها قرار می‌گیرد، پیش از این نیز اعلام شده بود که هکرهای سایبری چینی با ساخت حساب‌های کاربری غیر واقعی سعی می‌کنند به اطلاعات شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر دسترسی پیدا کنند و تا به حال تعداد زیادی گروه‌های سارق اینترنتی در این شبکه مجازی رویت شده‌اند. گفتنی است سخنگوی پلتفرم لینکدین ادعا کرده آن‌ها موفق به شناسایی حساب‌های دروغین بوده‌اند و آن‌ها را غیرفعال ساخته‌اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار