احیای ورزش زورخانه‌ای در خانه

برادران اراکی ورزش زورخانه‌ای را در خانه احیا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، برادران محمدی از فعالان ورزش زورخانه‌ای در اراک در روز‌های کرونایی با اجرای ورزش زورخانه‌ای در خانه به فعالیت خود خود ادامه داده و زنجیره ورزش زورخانه‌ای ر احیا کردند.
ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در اراک و استان مرکزی سابقه‌ای طولانی دارد و این استان از گذشته مهد معرفی قهرمانان و ورزشکاران بوده و در این رشته ورزشی خوش درخشیده به طوری که یکی از پیشتازان حفظ و ترویج این ورزش ملی مذهبی است.

۲۰۰ ورزشکار باستانی‌کار نونهال و خردسال و پیشکسوتان شهرستان ارا ک چندین مقام و رتبه در سطوح شهرستانی، استانی، کشوری و سایر سطوح مسابقاتی کسب کرده اند.

به گفته تیمور همتی رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی قدمت زورخانه متقین شهرستان اراک به سال ۱۳۴۷ می‌رسد و این استان ز ظرفیت ورزشی بسیار بالایی در عرصه ورزش باستانی برخوردار است و توانایی جذب تمامی علاقه‌مندان به حضور در رشته ورزش باستانی و زورخانه‌ای را دارد.

بنیان‌گذار انجام حرکات زورخانه‌ای پهلوان پوریای، ولی است و قدمت تاریخی ورزش زورخانه‌ای یا ورزش باستانی در کشور به ۷۰۰ سال پیش می‌رسد.

ورزش زورخانه‌ای نمادی از جوانمردی و رویین‌تنی در میان مردان ایرانی است که در سال ۲۰۱۰ در فهرست معنوی یونسکو به نام کشور مان ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.