سهام عدالت تضمین وام های خُرد روستایی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: سهام عدالت می‎‌تواند برای ضمانت وام خرد روستایی استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین امیررحیمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد گفت: روستائیان می‌توانند از ۱۰۰ درصد سهام عدالت خود به عنوان ضمانت دریافت وام خرد از بانک‌ها استفاده کنند.

او  افزود: همین که روستائیان بتوانند سهام عدالت را به عنوان ضمانت وام در بانک‌ها قرار دهند تامین منابع مالی بر مبنای سهام عدالت در خراسان رضوی بیشتر خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: سهام عدالت به هشت درصد مردم استان اختصاص یافته که از این میزان ۴۰ درصد ساکن مشهد هستند.

علی اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در خصوص عدم بهره‌مندی روستائیان از منابع بانکی و اجرای تکالیف قانونی توسط شبکه بانکی، گفت: هم اینک در چارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی ۲۰۰ حساب خرد روستایی در صندوق‌های روستایی استان تشکیل شده و هزار پروژه کسب و کار خرد در دست اجراست، با این حال شبکه بانکی با ساز و کار موجود امکان تزریق منابع به روستا‌ها را ندارد.

او افزود: روستا‌ها دارایی و ثروتی دارند که به لحاظ تضامین مورد تایید شبکه بانکی برای دریافت تسهیلات نیست، در حالی که در ماده ۵۱ قانون رفع موانع تولید و ماده ۱۰ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی بر پذیرش اسناد و مدارک بخش کشاورزی تاکید شده است.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
از 6 خرداد در اپلیکیشن ایوا بانک ملی ثبت فروش سی درصد سهام عدالت برای خودم و خانواده ام انجام دادم اما تا امروز که 1 تیر است یک ریال هم برای هیچ کداممان واریز نشده شماره شبا هم درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
از 6 خرداد سی درصد از سهام خودم و خانواده ام رو در ایوا بانک ملی برای فروش ثبت کردم و کد پیگیری هم داد. اما تا امروز که 31 خرداد است چیزی واریز نشده است شماره شبا هم صحیح است.