۵۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب، حاصل اجرای آبیاری نوین در دلگان

فرماندار دلگان گفت: دلگان در استفاده بهینه از منابع حیاتی آب زیرزمینی سهم پررنگی دارد به همین سبب با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

 

 

مجتبی شجاعی فرماندار دلگان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: تا پایان سال حدود ۱۳ هزار هکتار از مجموع اراضی شهرستان دلگان به روش‌های نوین آبیاری که متضمن مصرف بهینه آب است مجهز می‌شوند.

شجاعی  اظهار داشت: با توجه به اجرای الگوی کشت بطور میانگین در هر هکتار از اراضی این شهرستان بیش از چهار هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

فرماندار دلگان ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها در مجموع سالانه بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب از ذخایر ارزشمند آب زیرزمینی شهرستان حفاظت خواهد شد که علاوه بر پایداری معیشتی کشاورزان سرمایه‌ای برای نسل‌های آینده این عزیزان نیز خواهد بود.

او بیان کرد: با توجه به اهمیت استراتژیک و روز افزون مدیریت منابع آب در برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور و نقش آن در سایر حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی در شهرستان دلگان تلاش شده با اتخاذ تدابیر موثر و اساسی در این زمینه به صورت پایدار و بلند مدت برنامه ریزی شود.

فرماندار دلگان اظهار داشت: به لطف اجرای سازه‌های یادشده ضمن افزایش تولید، در سال گذشته بیش از ۲۴۰ هزار تن صیفی جات، ۳۵ هزار تن خرما، یک هزار و ۳۰۰ تن گیاهان دارویی اعم از چای ترش و حنا، ۱۸ هزار تن گندم، ۸۰۰ تن کلزا و ... در دلگان تولید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۵ رصد رشد داشته است.

گلمورتی مرکز شهرستان دلگان در ۴۸۵ کیلومتری جنوب غربی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار