فعالیت ۴ خانه بوم گردی در شهرستان اسدآباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از فعالیت ۴ خانه بوم گردی دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کامران اکبری شایگان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان فعالیت ۴ خانه بوم گردی در شهرستان اسدآباد اسدآباد اظهار داشت: ایجاد اقامتگاه بوم گردی در هر روستا علاوه بر ایجاد اشتغال و کسب درآمد، شناساندن و جذب گردشگر،  رونق و توسعه روستا‌ها را نیز دربرخواهد داشت

او افزود: در حوزه صنایع دستی و ایجاد اشتغال در این زمینه تسهیلات و وام‌های کم بهره در اختیار متقاضیان در روستا‌های شهرستان قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد با اشاره به فعالیت ۴ خانه بوم گردی در شهرستان اسدآباد گفت: از این تعداد، ۳ خانه بوم گردی در ملحمدره و یک خانه بوم گردی در روستای ترخین آباد فعالیت دارند که در حال حاضر پذیرش مسافر در این خانه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.

اکبری شایگان با بیان اینکه امروزه علاوه بر توسعه بخش‌های اصلی، چون کشاورزی، دامداری، زراعت و باغداری، باید مباحث گردشگری و بوم‌گردی را به عنوان یک امکان و صنعت جدید در روستا‌ها مورد توجه قرار داد، تصریح کرد: در روستا‌های هدف گردشگری و در کلیه روستا‌های شهرستان به منظور ایجاد اشتغال روستایی ، از راه‌اندازی خانه بوم‌گردی حمایت و استقبال خواهد شد.

او عنوان کرد: به منظور حمایت از توسعه و راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی با توجه به طرح توجیهی متقاضی از طریق صندوق کارآفرینی امید تسهیلات ارزان قیمت نیز به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد افزود: همچنین خانه‌های بوم گردی فرسوده که نیاز به مرمت داشته باشند، با نظارت میراث فرهنگی و با توجه به طرح مرمتی برای اصلاح و رفع خطر، با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مرمت خواهند شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.