برداشت سقز بدون اخذ مجوز ممنوع است

رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : برداشت سقز در عرصه‌های منابع طبیعی استان بدون اخذ مجوز ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، وحید عزیزی رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : برای دریافت مجوز استحصال سقز از درختان بنه در منابع طبیعی استان با سازمان جنگل‌ها مکاتبه کرده و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم که با توجه به وضعیت درختان بنه استان و بارندگی‌های خوب چند سال گذشته، احتمال دریافت مجوز برداشت تا حدود ۵۰ درصد است.

او با اشاره به ممنوعیت برداشت سقز از عرصه‌های منابع طبیعی استان بدون اخذ مجوز، گفت : متخلفان این حوزه از طریق مراجع قضایی تحت پیگیری قرار خواهند گرفت.

عزیزی با بیان اینکه آخرین بار سال ۱۳۹۷ استحصال سقز را از عرصه‌های منابع طبیعی استان در منطقه اورامانات و از شهرستان‌های روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی داشته‌ایم، گفت: در آن زمان ۴۵ تن سقز از منابع طبیعی این شهرستان‌ها استحصال شد که نیمی از آن تحت عنوان شیره به دبی، عمارت و کشور‌های اروپایی صادر و نیم دیگر آن هم به مصرف داخلی رسید.

او ادامه داد: بخش‌هایی از سقز استحصالی از درختان بنه به صورت سنتی و پس از حرارت دادن با آب به صورت آدامس کردی عرضه می‌شود.

عزیزی افزود: هر کیلوگرم سقز برداشت شده از منابع طبیعی استان در سال ۱۳۹۷ که آخرین سال استحصال بنه بود، به قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان به فروش رسید که در مجموع تمامی سقز استحصال شده در منابع طبیعی استان در آن سال بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان درآمدزایی برای بهره برداران به همراه داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار