به صاحبان کسب و کار‌های آسیب‌دیده از کرونا تسهیلات پرداخت می‌شود

مسوول کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : به صاحبان کسب و کار‌های بخش خصوصی سلامت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا تسهیلات ویژه پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رشیدی مسوول کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کار‌های به شدت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان ثبت‌نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا فراهم کرده است.

او گفت : صاحبان واحد‌های کسب و کار خصوصی و تعاونی و کارفرمایان و خویش‌فرمایان مشمول، مشمول طرح در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در بازه زمانی اسفند ماه ۹۸ و فروردین ۹۹ فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود کرده‌اند، مشمول این تسهیلات هستند.

رشیدی گفت: موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی وتشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلینیک‌های فعال در صورت داشتن شرایط و ضوابط اعلامی شامل این تسهیلات خواهند بود.

او ادامه داد: صاحبان کسب و کار‌های بخش خصوصی سلامت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا می‌توانند برای در یافت تسهیلات در سامانه کارا به آدرس اینترنتی kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کنند.

او افزود: ثبت‌نام در این سایت هیچ حقی را برای متقاضی ایجاد نمی‌کند و واحد‌های مشمول حتما، باید لیست بیمه شاغلین مربوط به اسفندماه ۹۸ را به سازمان تامین اجتماعی ارایه کرده باشند.

رشیدی افزود: در صورتی که شاغل واحد‌های مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۹ استفاده کنند، مشمول بهره‌مندی از این تسهیلات نخواهد شد.

 او گفت: در پرداخت تسهیلات اولویت با واحد‌هایی خواهد بود که لیست بیمه شاغلین مربوط به فروردین ۹۹ را تا پایان اردیبهشت ۹۹ به سازمان تامین اجتماعی ارایه کرده باشند.

او افزود: میزان تسهیلات به ازای هرشاغل ۱۲ میلیون تومان هست که با نرخ سود ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ در نظرگرفته شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار