حفر سه چاه عمیق در نیشابور

رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: سه چاه عمیق برای رفع کم بود آب در نیشابور حفر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا اخویان رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: این شهرستان دارای ۲۰۰ هزار اشتراک آب شهری و روستایی است و ۵۰ هزار اشتراک فاضلاب دارد.

او افزود: ۳۱۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در نیشابور حدود ۱۷۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در روستا تعداد روستا‌های تحت چوشش برای خدمات آبرسانی ۳۶۰ روستا می‌باشد.

رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور ادامه داد: امسال با توجه به کمبود آب و گرمای زود رس و مشکلات پیش آمده در برخی از چاه‌های آب شرب و ریزش چاه و مدار خارج شدن آن ناچارا به صورت ضربتی اقدام به انتخاب پیمانکار همکار کردیم که در سه نقطه مستقر شدند و حفاری آغاز شد.

 اخویان بیان کرد: تامین آب شرب از دستگاه‌های دیگر که چاه‌های مناسب آب شرب داشتند  اجاره شدند و به شبکه آب شرب شهری اتصال داده شد و در روستا‌هایی که توان پوشش مجتمع‌های مجاور برای آن‌ها وجود داشت لوله گذاری کردیم و از آن روستا‌ها هم آب برای روستا‌های کم آب تامین شد.

او با اشاره به اینکه در کنار این اقدامات به وسیله تانکر‌های آبرسانی در برخی مجموعه که کمبود فشار داشتند اقدام به توزیع آب کردیم تصریح کرد: اصلاحات شبکه را در روستا‌هایی خود نیشابور آغاز کردیم با اطلاع رسانی به شهروندان در یکی دو شب با قطع آب اقدام به اتصال و وصل کردن خطوط جدید کردیم تا فشار آب در کل شهرستان توزیع و یک نواخت شود.
 
رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور در ارتباط با تامیین اعتبار برای حل این مشکل تاکید کرد: هزینه  حفر سه حلقه چاه که اقدام به حفر کردن آن‌ها کردیم، در بودجه نبوده، چون چاه  فعال بوده و بلافاصله دچار ریزش شده و از مدار خارج شده لذا به صورت منفی تامین اعتبار شده و آغاز به حفاری کردیم.

اخویان اظهار کرد: در سال جاری بارندگی در نیشابور بسیار خوب بود، ولی منابع آبی که ما استفاده می‌کنیم منابع آب زیرزمینی است و این بارندگی‌ها تاثیر محسوسی در ظرفیت آب‌های زیرزمینی نداشته  لذا باید در استفاده و بهره برداری از منابع آب شرب مدیریت لازم را به عمل بیاوریم.

او افزود: خود عامل بیماری کرونا باعث افزایش مصرف آب در نیشابور و در روستا‌ها شده که من خواهش می کنم همشهریان عزیز مراعات کنند تا بتوانیم تابستان را با کمترین تنش آبی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام// ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.