چین و هند یکدیگر را به نقض توافقات مرزی متهم کردند

علی‌رغم تلاش‌های مقامات محلی برای کاهش تنش‌ها، دو کشور چین و هند یکدیگر را به نقض توافقات مرزی متهم می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چین و هند امروز یکدیگر را متهم کردند که مرز‌های مشترک دو کشور را در منطقه‌ای که هفته جاری شاهد خونبارترین کشمکش‌ها در نیم قرن اخیر بوده است، نقض می‌کنند.

یک روز پس از آنکه نارندرا مودی، نخست وزیر هند تلاش کرد تا درگیری روز دوشنبه در این منطقه را که منجر به کشته شدن دستکم ۲۰ سرباز هندی و زخمی شدن بیش از ۷۰ نفر شد کم اهمیت جلوه دهد، دولت او طرف چینی را به دلیل تلاش برای ساخت سازه‌هایی در امتداد خط کنترل واقعی در مرز متهم کرد. در بیانیه دولت هند در این خصوص آمده است «هند اجازه تغییر یک جانبه در مرز مورد مناقشه را نخواهد داد.»

دهلی نو، پکن را متهم می‌کند که به درخواست‌های هند برای متوقف کردن ساخت و ساز‌ها در منطقه مرزی توجهی نمی‌کند.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه چین امروز نیرو‌های هندی را به «تحریک عمدی» در منطقه پرتنش هیمالیا متهم کرد. این سخنگو در یک سری از پیام‌های توئیتری خود نوشت دره گالوان در سمت چین قرار دارد و هندی‌ها از ماه آوریل به طور یکجانبه در این منطقه دست به ساخت جاده، پل و سایر امکانات زده‌اند. او نوشت «سربازان هندی از خط کنترل واقعی عبور کردند و به افسران و سربازان چینی که برای مذاکره در آنجا حضور داشتند حمله کردند و درگیری‌های شدید فیزیکی را به وجود آوردند.»

چین تاکنون هیچ آمار تلفاتی از این درگیری برای سربازان خود منتشر نکرده است.

دو کشور هند و چین مشترکاً مرز مشخص شده‌ای با طول ۲۴۰۰ مایل دارند. طبق اطلاعات رسمی وزارت دفاع هند، نیرو‌های چینی در طی دو سال گذشته ۷۵۲ بار تمامیت ارضی هند را نقض کرده اند. این دو کشور یکدیگر را به ورود غیرقانونی به خاک سرزمین هایشان متهم کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار