استکی: لیگ بوکس از بازیکنان حمایت مالی می‌کند

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: برگزاری لیگ پویای بوکس باعث حمایت مالی از بازیکنان می‌شود.

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: در دنیا برگزاری لیگ بسیار ارزشمند است. فدراسیون بوکس در برگزاری لیگ تجربه بسیار کمی دارد. باید از تجربیات فدراسیون‌هایی که سابقه برگزاری لیگ دارند استفاده کنیم. خواهش من از مسئولان فدراسیون این است که لیگ بوکس را به هر قیمتی برگزار نکنند. قطعا لیگ بازیکنان ملی پوش را از نظر مالی تامین می‌کند. ورزشکاری که زیر ۱۰۰ میلیون تومان قرارداد ببندد هیچ سودی نخواهد کرد.

او گفت: من به عنوان مربی در لیگ بوکس فعالیت نخواهم کرد و می‌خواهم در این دوره بیشتر دنبال کننده باشم. با توجه به تلاش فدراسیون برای لیگ بوکس قطعا شاهد نتیجه خوبی خواهیم بود.

استکی درباره برگزاری اردوهای تیم ملی عنوان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا دستوری از سوی وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان برای آغاز تمرینات تیم ملی صادر نشده است. برگزاری اردوی تیم ملی بوکس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما با این وجود بوکسور‌ها تمرینات خود را پیگیری می‌کنند تا آمادگی خود را حفظ کنند.  

سرمربی تیم ملی بوکس اظهار کرد: هر زمانی که تاریخ برگزاری اردو‌های تیم ملی مشخص شود ۳ هفته پس از آن رقابت‌های انتخابی تیم ملی را برگزار خواهیم کرد. اگر برای برگزاری اردو‌های تیم ملی بوکس پافشار هستیم به خاطر فرار بودن این رشته است و باید بوکسور به صورت مشخص در اردو‌های تیم ملی تمرین کند.

استکی گفت: ما رقابت‌های قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و انتخابی المپیک توکیو را در پیش داریم که باید برای هر مسابقه ۷ ماه به صورت منظم  تمرین کرد. ما نمی‌توانیم با ۲۰ روز تمرین بوکسور را برای مسابقات پیش رو را آماده کنیم.  

او در پایان بیان کرد: به غیر از ۲ وزن المپیکی در سایر وزن‌ها مدام انتخابی المپیک برگزار خواهیم کرد و تا یک ماه مانده به رقابت‌ها نفرات اعزامی مشخص نخواهند شد. تمام تلاش کادرفنی این است که ۶ بوکسور خوب را برای مسابقات پیش رو اعزام کنیم تا بتوانیم حداقل سهمیه المپیک را کسب کنیم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار