حمایت بحرین از حضور نظامی مصر در لیبی

مشاور پادشاه بحرین در پیامی توئیتری از اعلام آمادگی مصر برای اعزام نیروی نظامی به لیبی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، خالد بن احمد، مشاور پادشاه بحرین در امور دیپلماتیک ضمن انتشار پیامی در حساب توئیتری خود از اعلام آمادگی عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر برای اعزام ارتش مصر به لیبی استقبال کرد.

در این پیام توئیتری، مقام بحرینی از صحبت‌های رئیس‌جمهور مصر ابراز رضایت کرده است. مشاور پادشاه بحرین اظهارات السیسی در روز شنبه را بازنشر کرد.

وی گفته بود که ارتش مصر آماده است تا در خارج از مرزهای این کشورها هم ماموریت‌های ضروری را عملیاتی کند. در پبام السیسی آمده: «ارتش مصر یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها در منطقه است، ارتش مصر از کشور حفاظت می‌کند و دست به تهدید سایرین نمی‌زند، این استراتژی و اعتقاد ما است و تغییری نمی‌کند. ارتش مصر آماده اجرای هرگونه ماموریتی است، فرقی نمی‌کند که این ماموریت  در داخل مرز‌های ما باشد و چه در خارج از آن».

مشاور پادشاده بحرین در انتهای این پیام از واژه «زنده باد مصر» استفاده کرد و توئیت خود را به پایان رساند.

اظهارات السیسی در حالی بیان می‌شود که پیش از این مصر دخالت‌های سایر کشورها در امور داخلی لیبی را محکوم کرده بود و از همه طرف‌ها خواسته بود تا به شعله‌ور شدن درگیری‌ها در لیبی دامن نزنند، اکنون اما در تغییر موضعی آشکار اعلام کرده که حاضر است در صورت لزوم ارتش خود را وارد خاک لیبی کند.

گویا طی ماه‌های آتی شاهد رویارویی جدیدی بین مصر و ترکیه در خاک لیبی خواهیم بود. رجب طیب اردوغان همواره حامی تفکر «اخوان المسلمین» در مصر بوده، السیسی طی کودتایی علیه محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر که از حزب اخوان المسلمین بود، به قدرت رسید، اختلافات مصر و ترکیه از همان زمان آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد.

کشورهای مرتجع عربی طی ماه‌های اخیر ثابت کردند که تمایلی به حمایت از دولت قانونی در لیبی ندارند و در عوض با روش‌های مختلفی همچون ارسال تجهیزات، حمایت مالی و ارسال جنگ‌جویان تکفیری حمایت‌های خود را متوجه ارتش تحت امر خلیفه حفتر می‌کنند.

دخالت‌های کشورهای بیگانه در امور داخلی لیبی به صورت آشکار و یا مخفیانه با مخالفت قاطع سازمان ملل همراه بوده است. سازمان ملل طی بیانیه‌های مختلفی از کشورهای درگیر در لیبی خواسته تا فورا اقدامات تنش‌زای خود در این کشور را متوقف کنند. سازمان ملل همچنین از این کشورها خواسته تا به تحریم‌های تسلیحاتی علیه لیبی احترام بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابرار
۲۲:۵۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
جوجه هم قاطی مرغها شده
آخرین اخبار